hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > دولت از محل افزایش قیمت بنزین سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد

دولت از محل افزایش قیمت بنزین سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از محل افزایش قیمت بنزین سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد اما حتی یک ریال هم به مبلغ یارانه نقدی مردم اضافه نشده است.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: اگر فسادهای اقتصادی در حوزه‌های مختلف برچیده شود از نظر تامین منابع مالی در کشور مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به درآمدهای دولت از محل افزایش قیمت بنزین و مصرف روزانه حدود 90 تا 100 هزار لیتر بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: با افزایش قیمت بنزین سالانه حدود 72 هزار میلیارد تومان درآمد عاید دولت می‌شود اما از سال 89 تاکنون حتی یک ریال به یارانه 45 هزار و 500 تومانی مردم اضافه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با ارز 25 هزار تومانی و تورم افسارگسیخته، چگونه می‌توان انتظار داشت مردم با مبلغ ناچیز یارانه بتوانند گوشه‌ای از مشکلات زندگی خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به طرح بنزینی مجلس گفت: در این طرح بنزین نه به خودروها بلکه به ازای هر فرد مطرح شده که البته نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

سنگدوینی افزود: دولت باید برنامه زودبازده و ضربتی برای بهبود معیشت مردم ارائه کند و مبلغ یارانه نقدی را هم افزایش دهد.

وی درباره فروش نفت در بورس انرژی هم گفت: قرار است در این برنامه قرار است دولت 200 هزار بشکه نفت در بورس عرضه کند. ما هم هفته قبل درباره این موضوع چیزهایی شنیدیم و در کمیسیون انرژی مجلس چنین چیزی مطرح نشده بود.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عرضه اوراق سلف نفتی برای جبران کسری بودجه دولت است. اختلاف‌نظرهایی درباره طرح دولت وجود دارد و از همه مهم‌تر اینکه طبقات متوسط و ضعیف نمی‌توانند نفت بخرند و حتی خیلی‌ها نمی‌دانند بورس چیست. بنابراین عرضه نفت در بورس کمکی به معیشت مردم نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت قرار است طرحی اجرا کند باید از مسیر کارشناسی مجلس شورای اسلامی بگذرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد