hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ثبت ۶۰ مورد مثبت جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت ۶۰ مورد مثبت جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۴۷ نفر در شهرستان بویراحمد و تعدادی مربوط به خانه سالمندان واقع در منطقه سروک بوده است.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک، ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۸۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 
یزدان پناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون سه هزار و ۹۰۱ مورد گزارش شده است.
او بیان کرد: شمار قربانیان کرونا در استان به ۷۴ نفر رسیده است.
یزدان پناه گفت: میزان تست مثبت در استان به ازای هر یک هزار تست در استان هفت نفر مثبت بوده که این میزان در کشور به ازای هر یک هزار تست چهار نفر مثبت است و این نشان می دهد میزان شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد بالاست.
او بیان کرد: براساس آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی موثرین ترین راه ها برای پیشگیری از کرونا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم، افزود: مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر تنها در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار شود.
خرداد ماه امسال نیز سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد در بازدید از مراکز توانبخشی، نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست واقع در این شهرستان گفته بود که از نظر فضای فیزیکی و بهداشتی چندان مطلوب نیستند.
این سالمندان بر تخت های چوبی و کوچکی که طول شان کم بود و به نظر استاندارد نمی رسید، دراز کشیده بودند و کمبود های بسیاری در این سرا به چشم می خورد که مناسب این فضا نبود.
یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بیش از ۱۷ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.
۲۸ مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مورد شبانه روزی است.
حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد