hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توزیع 4 هزار بسته معیشیتی در دهه اول محرم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در قم

توزیع 4 هزار بسته معیشیتی در دهه اول محرم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 2هزار و 500 بسته معیشتی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بین نیازمندان توزیع شد که در دهه نخست محرم این تعداد به 4 هزار بسته افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش رویداد ایران_قم،حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست رسانه ای که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ دارای اهمیت خاصی بوده و از لحظه شهادت آغاز شده و معصومین (ع) به این موضوع سفارش بسیاری داشته اند.

وی با تاکید براینکه قیام حسینی تضمین کننده اسلام در طول تاریخ است، تصریح کرد: مفهوم ثارالله به معنی خون خدا است که این لقب به امام حسین (ع) داده شده است.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به سخن امام راحل مبنی براینکه «همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» گفت: به همین دلیل باید مجالس و محافل عزاداری باقی بماند و با وجود اینکه ویروس منحوس کرونا گربانگیر جهان شده است اما نمی توانیم مجالس پرشور حسینی را تعطیل کنیم.

 وی با بیان اینکه عزاداری های امسال با سال های گذشته متفاوت است،تصریح کرد: عزاداری ها امسال با تغییرات جزئی برپا می شود و مجالس نیز با شکل محدودتری به جهت حفظ سلامت مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید براینکه برگزاری مجالس حسینی به جهت ترویج دین و فرهنگ قرآنی ضرورت دارد، عنوان کرد: سلامتی مردم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این برهه هنر ما است که بتوانیم با برنامه ریزی هر دو این مقوله را رعایت کنیم.

 

وی با عنوان اینکه هماهنگی های خوبی بین دستگاه های تبلیغی و فرهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده تا این دو مقوله با هم رعایت شود،تصریح کرد: برای برگزاری عزاداری های حسینی در امام زادگان و بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی به آمادگی خوبی رسیده ایم.

 حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: مجالس و هیأت هایی که در امامزاده ها و بقاع متبرکه برگزار می شوند به رعایت نکاتی مانند استفاده از ماسک، ضدعفونی مستمر و استفاده از فضاهای باز اهتمام دارند تا ضمن برگزاری هرچه باشکوه تر مجالس عزاداری، سلامتی سوگواران حسینی نیز حفظ شود.

 وی تبلیغات محیطی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این تبلیغات باید نسبت به سال های گذشته پررنگ تر باشد تا جبران محدودیت های برگزاری مجالس بشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در روزهای هفتم تا دهم ماه محرم گروه های مردمی که با بقاع متبرکه و امام زادگان مرتبط هستند با راه انداختن خودروهای سیاه پوش شده و پخش مرثیه و سخنرانی در ارتباط با امام حسین(ع) تلاش می‌کنند تا فضای شهر را نیز حسینی کنند.

 وی با تاکید براینکه استفاده از رسانه یکی از مهمترین اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه است، بیان کرد: 14 برنامه با حضور 25 مبلغ در فضای مجازی تدارک دیده شده است تا بتوانیم نهایت بهره برداری را از ماه محرم داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر این که یکی از برنامه های اصلی اوقاف، محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: در ایام دهه ولایت، 2هزارو 500 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شد و این برنامه با افزایش به 4هزار بسته معیشیتی در دهه اول محرم ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد