hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شرایط شکننده کرونا در استان بوشهر؛ ۴ شهرستان وضعیت قرمز دارند

شرایط شکننده کرونا در استان بوشهر؛ ۴ شهرستان وضعیت قرمز دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "وضعیت کرونایی استان نگران کننده است" گفت: اکنون ۴ شهرستان ۱۰ گانه استان بوشهر شامل بوشهر، دیلم، گناوه و عسلویه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
سعید کشمیری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به آمارهای ابتلا به بیماری کرونا اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر به حدود 10 هزار نفر رسید و این در حالی است که اکنون 335 بیمار کرونایی بستری هستند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر وضعیت کلی این استان در مرحله هشدار دانست و تصریح کرد: اکنون 4 شهرستان 10 گانه استان بوشهر شامل بوشهر، دیلم، گناوه و عسلویه در وضعیت قرمز، دشتستان، تنگستان و دشتی در مرحله زرد و دیر و جم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پویش هر خانه یک پایگاه سلامتی در مقابله با کرونا خبر داد و بیان کرد: براساس برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، از درون خانواده‌ها یک نفر که از توانمندی و مهارت کافی برخوردار است انتخاب می‌شود و پس از دریافت آموزش‌های لازم در این عرصه فعالیت می‌کند.
وی همکاری همه مردم  در مرحله سوم پایش برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» را یک ضرورت دانست و افزود: در این مرحله ضمن توجه به توانبخشی، شناسایی و آموزش یک نفر در منازل از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در مقابله با کرونا استفاده می‌شود.
کشمیری درصد استفاده از ماسک را مورد اشاره قرار داد و افزود: درصد استفاده کارکنان ادارات از ماسک در استان بوشهر در مجموع 85 درصد است که در بین صنوف و بازاریان این رقم 80 درصد ارزیابی شده است.
وی، درصد استفاده از ماسک توسط مردم در کوچه و بازار را 60 درصد دانست و افزود: درصد استفاد از ماسک در سواحل و تفریحگاه‌های استان بوشهر50 درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی 65 درصد اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه وضعیت بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها وضعیت ثابتی است گفت: عمده بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری هستند.
کشمیری با بیان اینکه تعداد بیماران بستری از روزانه 400 نفر به 60 تا 100 نفر رسیده است افزود: در یک مقطع روند صعودی بیماران کرونایی در استان بوشهر ثبت شد که پس از اعمال محدودیت‌ها روند بیماران ثابت ماند که انتظار داشتیم روند ابتلا به کرونا کاهشی شود.
وی، میزان مرگ و میر در شهرستان‌ها به سبب کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشتستان، گناوه و دیلم  نسبت به جمعیت بیشترین فوتی و عسلویه، دشتی و کنگان کمترین مرگ کرونایی داشته‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد