hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشاهده ۳ گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری

مشاهده ۳ گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت مشاهده ۳ گونه پرنده جدید در شهرستان‌های لردگان، بروجن و کوهرنگ خبر داد.
بر اساس گزارش روابط‌عمومی حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار کرد: به تازگی مراحل ثبت مشاهده سه گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری انجام و به فهرست پرندگان مشاهده شده در این استان اضافه شد.
وی افزود: سسک تالابی زیتونی با نام علمی Acrocephalus palustris در شهرستان لردگان و کاکایی پشت‌سیاه کوچک، زیر گونه آسیای میانه با نام علمی Larus fuscus barabensis در تالاب گندمان توسط کرامت حافظی و گونه دم چتری با نام علمی Cercotrichas galactotes در بخش بازفت توسط ابراهیم قنبری مشاهده شده‌اند.
احمدی تصریح کرد: : با ثبت مشاهده سه گونه پرنده جدید در چهارمحال و بختیاری، تعداد پرندگان مشاهده شده در این استان به ۲۸۰ گونه افزایش یافت.
تیره سسک (sylviidae) پرندگانی کوچک، پر جنب و جوش و حشره‌خوار، با منقار باریک و متناسب با رژیم غذایی بوده که بسیاری از آنها فاقد نشانه‌های تشخیص واضح هستند زیرا پر و بالشان به سرعت فرسایش پیدا می‌کند و بر اثر تغییر رنگ تشخیص آنها دشوارتر می‌شود، از این رو صدا و رفتارشان وسیله مهمی برای شناخت آنها در طبیعت است.
کاکایی (Larus) نیز سرده بزرگی از مرغان نوروزی است که در سرتاسر جهان پراکنده هستند و تنوع گونه‌های آنها در نیمکره شمالی از دیگر نقاط جهان بیشتر است. کاکایی‌ها پرندگانی با جثه‌ای متوسط تا بزرگ هستند و رنگشان معمولاً سفید یا خاکستری است.
دم‌چتری نیز پرنده‌ای متعلق به تیره توکا است. تیره توکا (turdidae) پرندگانی هستند غالبا رنگارنگ و با قامتی نسبتا راست که در بین آنها بهترین پرندگان آواز خوان وجود دارد. این خانواده دارای گونه‌های زیاد و نسبتا نامتجانسی است و شامل چک‌ها، دم سرخ‌ها، بلبل‌ها و توکاها می‌شود. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد