hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بازگشت کی‌روش با توپ پُر

بازگشت کی‌روش با توپ پُر

سرانجام کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی رضایت داد تیم ملی ایران را در جام‌ملت‌های آسیا در سال 2019(دبی امارات) هدایت کند. برخوردهای این مربی در طول هفت سال اخیر نشان داده که او می‌خواهد همه اختیار فوتبال ایران را در دست بگیرد. همه گمان می‌کردند با حضور تاج به جای کفاشیان، موقعیت کی‌روش متزلزل خواهد شد؛ اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که او موقعیت با ثبات‌‌تری هم پیدا کرد چون به شکل محسوسی، تاج در مقابل این مربی کوتاه می‌آید و در مقابل فریادهای او سکوت می‌کند.
او هر کاری دلش خواست انجام داد و این رویه در زمان تاج بدتر هم شد. حتی نظرش را به تاج تحمیل کرد و به جای مدیر رسانهای ایرانی که در کنار تیم بود، نام فیلیپ را به عنوان مدیر رسانهای تیم ملی به فیفا داد!

حالا این مربی پذیرفته که در جام ملتهای 2019 هم روی نیمکت بنشیند. اینکه تا جام ملتها چه اتفاقی میافتد و ماجرای کشدار کیروش و فدراسیون به کجا کشیده میشود، موردی است که زمان به آن پاسخ میدهد.

کارلوس وارد میشود

کیروش بامداد امروز وارد تهران شد تا بعد از مذاکرات نهایی و امضای قرارداد، کار خود را آغاز کند. سرمربی تیم ملی که با دریافت 12 میلیارد تومان، سفیر بانک سامان شده است، قرار بود در جشن بیستمین سالگرد بانک که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، حاضر شود؛ اما به ایران نیامد تا جشن بدون او برگزار شود. حالا کیروش رضایت داده که به ایران بیاید و باید دید در دور تازه همکاری چه امتیازهایی از فدراسیون میگیرد. البته از شواهد اینگونه برمیآید آنگونه که تصویرسازی میشد، این مربی چندان هم مشتری قابل توجهی ندارد و شاید هیچ فدراسیونی به اندازه ایران پای او نخواهد ایستاد.

میخواهم قهرمان آسیا شوم

کیروش قبل از آنکه به ایران بیاید، در مصاحبه با آسوشیتد پرس حرفهای تازهای زد. او در هیچ تورنمنتی این گونه حرف نزده بود؛ اما این بار شجاعت بیشتری نشان داده و حرف از قهرمانی زده است. شاید به این دلیل که حالا دیگر خودش هم میداند اگر موفقیتی در ایران به دست نیاورد، شاید این آخرین تجربه مربیگری او باشد. او در مصاحبه جدید حرفهای جالبی زده است. بخوانید:

من پیشنهادهایی از سراسر جهان داشتم؛ اما ایران را فراموش نکردم. نیاز داشتم از حمایت کامل فدراسیون فوتبال ایران در راه حضور ایران در جام ملتهای آسیای 2019 اطمینان حاصل کنم.

با توجه به مکالماتی که در گذشته با فدراسیون فوتبال ایران داشتهایم اطمینان داده شده که شرایط لازم برای جام ملتهای آسیا فراهم میشود. من اگر مطمئن نبودم که همه چیز مهیا خواهد بود به ایران سفر نمیکردم ولی معتقدم که میتوانم یک قرارداد جدید امضا کنم. شرایط مشخص من تضمین شده است که عبارتند از حمایت مالی و تعهد کامل نسبت به روند آمادهسازی تیم برای شرکت در جام ملتهای آسیا. ما نمیتوانیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

من در سالهای حضور در تهران، بارها با کمبود امکانات، نبود اردوهای تدارکاتی و بازیهای دوستانه تیم ملی ایران روبهرو بودهام. همه گمان میکنند ما در روسیه عملکردی خوب داشتهایم؛ اما کسی نمیداند ما با چه مشکلاتی روبهرو بودیم. از بازیهایی که لغو شد تا اینکه اردوی آمادهسازی را بدون بازیکن شروع کردیم. من نمیتوانم وانمود کنم که این اتفاقها نیفتاده. ما تا رسیدن به مرحله دوم فقط یک قدم کوچک فاصله داشتیم و من احساس میکنم چیزی که باعث شد نتوانیم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم دقیقا شرایط اردوی آمادهسازی و بازیهای دوستانهای بود که برگزار نشد.

من نگران آینده نیستم. من میتوانستم با تیمهای دیگر قراردادهای چهارساله امضا کنم. میخواهم قهرمان جام ملتهای آسیا شوم، ولی میدانم این کار ساده نیست. این برای ما چالش بزرگی است و باید همه دست به دست هم داده و با هم کار کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد