hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است

میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بروز کرونا ویروس ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان بروز کرونا ویروس 30 درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده ولی به دلیل بیماریابی صحیح در زمینه مرگ و میر و مراقبت‌های لازم به نسبت میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون 60 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این تعداد 3 هزار و 900 نفر بستری شده‌اند.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه 180 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد 60 نفر به صورت قطعی به کرونا مبتلا هستند، عنوان کرد: 11 بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی از بهبودی 3 هزار و 428 بیمار کرونایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه بستری‌ها در بیمارستان و مراکز درمانی کاهش داریم به گونه‌ای که در دو روز گذشته 40 مورد ترخیصی و 26 نفر بستری داشته‌ایم.
یزدان‌پناه ادامه داد: از ابتدای شیوع کووید 19 تاکنون 70 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد جان باخته‌اند که از این تعداد 66 نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این مدت برای مقابله با کرونا، گفت: در هفته گذشته با همکاری دیگر نهادها 103 مورد بازدید را در سطح استان داشته‌ایم.
محمد مهدی بانشی افزود: در غربالگری که از زندانیان داشته‌ایم، 500 نفر از تعداد بیماران غربالگری شده‌اند  و در ادامه سرای سالمندان را در اولویت قرار گرفته که غربالگری صورت گیرد.
وی در ادامه به برگزاری کنکور در استان اشاره کرد و ادامه داد: مقرر  شد که یک مرحله غربالگری قبل از برگزاری کنکور و یک نوبت غربالگری در یک هفته بعد از برگزاری کنکور به خاطر آنالیز آمار و نحوه برگزاری کنکور و کسب تجربه صورت بگیرد.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: در بازدیدهایی که در هفته گذشته از بازار صورت گرفته تعداد 10 مورد پلمپ داشته‌ایم و هم اکنون در بازار یاسوج وضعیت شلوغی جمعه بازار یاسوج نگران کننده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد