hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > برگزاری جلسه بررسی طرح های آب و خاک در تعاونی های تولید

برگزاری جلسه بررسی طرح های آب و خاک در تعاونی های تولید

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان سمنان؛ جلسه بررسی طرح های آب و خاک در تعاونی های تولید با حضور مدیر تعاون روستایی استان، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید و مدیران عامل شرکت های تعاونی فعال در بخش اب و خاک در دفتر مدیریت برگزار شد.

در ابتدای جلسه عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح های اب و خاک به منظور بهینه کردن مصرف آب و اقتصادی نمودن تولید، خواستار مشارکت جدی تعاونی های تولید در این امر مهم شد.

در ادامه مدیر عامل اتحادیه استان و مدیران عامل شرکت های حاضر در جلسه از طرح های پیشنهادی و اجرا شده در حوزه عمل تعاونی های خود گزارشی ارائه دادند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن تاکید بر اولویت اجرای طرح های اب وخاک در تعاونی های تولید دستور العمل جدید سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر رایگان بودن هزینه طراحی سیستم های ابیاری در حوزه عمل شرکت های تعاونی تولید را به مدت محدود ابلاغ کرد.

وی با اشاره به طرح های خوبی که تاکنون در تعاونی های تولید اجرا گردید به ضرورت مدیریت نگهداری و بهره برداری بهینه از این طرح ها نیز تاکید کرد.

در ادامه نیز طرح های پیشنهادی شرکت ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت و موانع اجرایی هریک با ارائه راهکار هایی به منظور پیگیری بعدی مورد تصویب قرار گرفت.

در پایان جلسه مهندس عباسپور ضمن تاکید بر پیگیری اجرای این مصوبات مقرر شد حداکثر تا پایان مرداد ماه اسامی متقاضیان این طرح ها جمع اوری وجهت بررسی به آب و خاک هر شهرستان ارسال و پس از تصویب در شهرستان جهت پیگیری بیشتر به مدیریت آب و خاک استان ارسال گردد.

همچنین مقرر شد جهت مرتفع شدن مسائل مالکیت اراضی برخی شرکت ها که مانع اجرای سیستم های آبیاری است جلسه ای با مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی برگزار شود و واحد نظام بهره برداری تعاون روستایی پیگیری مراحل اجرای هریک از طرح ها را تا حصول نتیجه بر عهده گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد