hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > طلای جهان و المپیک را برای کشورم می‌خواهم نه برای خودم

طلای جهان و المپیک را برای کشورم می‌خواهم نه برای خودم

نهمین روز بازی‌های آسیایی جاکارتا روز دوشنبه با اتفاقات تلخ و شیرینش با کسب 7 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کشورمان به پایان رسید، از خداحافظی بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌ برداری کشورمان که تلخ‌ترین صحنه‌ها در آن رقم خورد تا کسب نخستین طلای ایران در دوومیدانی که باعث تعجب خیلی‌ها شد.
نهمین روز بازی‌های آسیایی جاکارتا روز دوشنبه با اتفاقات تلخ و شیرینش با کسب 7 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کشورمان به پایان رسید، از خداحافظی بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌ برداری کشورمان که تلخ‌ترین صحنه‌ها در آن رقم خورد تا کسب نخستین طلای ایران در دوومیدانی که باعث تعجب خیلی‌ها شد. علاوه بر این در نهمین روز برای تیم ملی کاراته هم اتفاق شیرینی رخ داد و این اتفاق شیرین کسب مدال طلا توسط بهمن عسگری بود. کاراته‌کای وزن 75- کیلوگرم کشورمان در رقابت با حریفان خود بدون دادن امتیازی به نمایندگان افغانستان، مغولستان، تایلند، چین و عربستان مدال طلای مسابقات را برگردن آویخت و نخستین مدال خوشرنگ کاروان ایران در نهمین روز از بازی‌ها را به دست آورد.
بهمن عسگری درخصوص کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «لطف خدا شامل حال من شد و در بازی‌های آسیایی توانستم در وزن 75- کیلوگرم طلا بگیرم. پس از المپیکی شدن کاراته تمامی کشورها در حال تلاش هستند تا کاراته خود را به شرایط ایده‌آل برسانند و در المپیک در این رشته پرمدال هم مدال بگیرند. کاراته در تمام دنیا در حال رشد است بنابراین هیچ حریفی را نمی‌توان دست‌کم گرفت.»
کاراته کای وزن 75- کیلوگرم کشورمان ادامه می‌دهد: «مربیانم پیش از آغاز مسابقات به من گوشزد کردند که هیچ کدام از حریفانم را دست‌کم نگیرم و من هم از ابتدا راهنمایی‌شان را جدی گرفتم و از همان اول با تمام قدرت و انرژی‌ام مبارزه کردم. با این روش در این مسابقات تمامی حریفانم را شکست دادم و به فینال رسیدم، در فینال هم رقابت سختی داشتم و در این مسابقه با تمرکز زیاد توانستم حریف عربستانی‌ام را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهم.»
او درخصوص این موضوع که حتی یک امتیاز هم به 5 رقیب خود در این مسابقات نداد، می‌افزاید: «مسابقات کیفیت بالایی داشت و شرایط بدنی من فوق‌العاده بود، این موضوع باعث شد تا یک امتیاز هم به حریفانم ندهم. به اینجا آمدم تا بهترین عملکردم را نشان دهم و خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم. مطمئناً هر کسی که عملکرد خوبی داشته باشد، مدال هم می‌گیرد.»
عسگری ادامه می‌دهد: «4 سال برای کسب این مدال صبر کردم و در طول این 4 سال چه از نظر آسیب دیدگی و چه از نظر شرایط تمرینی خیلی اذیت شدم. در طول این 4 سال رنج‌ها و مشقت‌های بسیاری را تحمل کردم و به جرأت می‌گویم که طی چند سالی که گذشت، یک قدم هم از مسیرم خارج نشدم و روز به روز بهتر و بهتر شدم.» این کاراته‌کای طلایی ایران در بازی‌های آسیایی می‌گوید: «تمام تمرکزم روی کاراته بود و در این یک سال و نیم اخیر هم با حضور در تمامی مسابقات نتایج خوبی کسب کردم و در بازی‌های آسیایی هم به تلاشم ادامه دادم و مدال گرفتم. ان‌شاءالله برای مسابقات بعدی بیشتر تلاش خواهم کرد. حدود 2 هفته دیگر لیگ جهانی آلمان برگزار می‌شود و این مسابقات باید سکویی باشد برای کسب مدال در مسابقات جهانی اسپانیا که اهمیت زیادی دارد.» او با اشاره به این موضوع که اعضای تیم ملی برای کسب مدال بازی‌های آسیایی هم‌قسم شده بودند، می‌افزاید: «هم بچه‌های تیم و هم کادر فنی یکدل بودند. 4 نفر از تیم مردان در این مسابقات حاضر شدیم و دوست داشتیم هر 4 نفرمان طلا بگیریم و رکوردشکنی کنیم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد. از این 4 نفر 2 طلا و 2 برنز داشتیم که فکر می‌کنم عملکرد خوبی بود. البته مهدی‌زاده با ناداوری روبه‌رو شد و از مدال طلا بازماند، علاوه بر او پورشیب هم می‌توانست طلا بگیرد که متأسفانه این گونه نشد.»
عسگری که برای اولین بار بود در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کرد، بیان می‌کند: «برای اولین بار در بازی‌های آسیایی حضور یافتم با وجوداین تجربه حضور در چنین میادینی را داشتم. 2 بار قهرمان آسیا شدم و این تجربه به من کمک کرد در بازی‌های آسیایی به مدال برسم.» قهرمان کاراته بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌گوید: «خوشبختانه در این مدت فدراسیون بخوبی از کاراته کاها حمایت کرد و این حمایت‌ها موجب شد تا نتایج خوبی رقم بخورد. به خودم ایمان داشتم و به خودباوری رسیدم که من می‌توانم در اینجا طلا بگیرم و خوشبختانه با کاری که روانشناس تیم روی ما انجام داده بود، من لحظه حضور روی سکوی قهرمانی جاکارتا را دیده بودم. از همه عوامل در فدراسیون و بخصوص کادر فنی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و حمایت‌های خوبی را از قهرمانان خود انجام دادند.»
او درخصوص کسب پانزدهمین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی می‌افزاید: «پانزدهمین مدال طلای کاروان ایران را من کسب کردم و از این بابت هم خوشحالم هم ناراحت. خوشحالم از اینکه توانستم برای لحظاتی موجب شادی مردم کشورم باشم اما از این ناراحتم که از اندونزی عقب افتادیم. ان‌شاءالله سایر ورزشکاران به مدال طلا دست یابند و ما از میزبان بگذریم.»
عسگری بیان می‌کند: «برای من مهم‌ترین موضوع، برافراشته شدن پرچم کشورم در بالاترین نقطه است به همین دلیل طلای جهان و المپیک را برای کشورم می‌خواهم نه خودم. برای من مهم‌ترین موضوع افتخارآفرینی برای کشورم است و دوست دارم نام ایران سربلند باشد و به دنبال این نیستم که نام من بر سر زبان‌ها بیفتد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد