hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| انجام ۸ مورد پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گیلان| انجام ۸ مورد پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۴۶ نفر در این استان چشم‌انتظار پیوند کلیه هستند، گفت: فرهنگ اهدای عضو باید در میان جامعه ترویج شود.


انوش دهنادی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو در بین جامعه، اظهار کرد: پیوند کلیه از سال ۸۷ در گیلان انجام‌شده است.

او با بیان اینکه در سنوات گذشته بیشتر پیوندها از طریق فرد زنده به زنده انجام‌شده است، افزود: در حال حاضر در زمینه پیوند کلیه رویکرد سیستم پزشکی در دنیا انجام عمل پیوند از طریق بیمار مرگ مغزی شده به فرد نیازمند بوده که در این زمینه کشور اسپانیا در جهان پیشتاز است.

رئیس واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۳ واحد opu در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأسیس شد، گفت: در سال ۹۳، شش مورد اهدا از طریق فرد مرگ مغزی شده در استان صورت گرفت که این تعداد در سال ۹۴ به ۱۴ مورد و در سال ۹۵ به ۴۰ مورد و در سال گذشته نیز این آمار به ۲۱ مورد رسید.

دهنادی با بیان اینکه تاکنون ۸ مورد پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در خردادماه سال ۹۶ نخستین پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفت که تا به امروز تنها شش استان موفق به انجام چنین پیوندی شده‌اند.

او با اشاره به اینکه هر عمل پیوند کبد بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای سیستم سلامت کشور هزینه دارد، تصریح کرد: رسانه‌های گیلان باید از خانواده‌های اهدا عضو حمایت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد