hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > عاملین شکار قوچ وحشی در آرادان دستگیر شدند

عاملین شکار قوچ وحشی در آرادان دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست آرادان از دستگیری عاملین شکار یک قوچ وحشی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ، به دنبال کسب اطلاعاتی از همیاران محیط زیست، مبنی بر مشاهده تحرکات مشکوک سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو و شنیده شدن صدای شلیک تیر همزمان با عبور خودرو از کنار حیات وحش در منطقه شکار ممنوع خنار آرادان ، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محدوده مورد نظر شدند.                              .                
جواد شاه حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست آرادان گفت: محیط بانان با توجه به اطلاعات دریافتی از همیاران محیط زیست ، خودروی یاد شده را در منطقه شکار ممنوع خنار آرادان متوقف و از داخل خودرو یک قبضه سلاح که به تازگی از آن جهت تیر اندازی استفاده شده بود را کشف مینماید و در بررسی میدانی محل مشاهده شدن خودرو و شنیده شدن صدای تیر اندازی و با کمک همیاران محیط زیست ،لاشه یک راس قوچ وحشی را کشف و ضبط مینمایند.
وی اظهار داشت: در این رابطه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر یک راس قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است وعلاوه بر این متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده دوازده قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد. بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه  و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد