hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > خرید بیش از ۲۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران استان

خرید بیش از ۲۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران استان

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان سمنان؛ سهیل دانایی رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی استان سمنان گفت: درسال جاری اتحادیه تولید کننده بذر بیش از ۲۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران بذری خریداری و آماده فرآوری کردند.

دانایی بیان داشت: اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان گرمسار حدود ۹۵۰ تن گندم بذری در ارقام سیوند، رخشان، پارسی و نارین در سه طبقه بذری پرورشی، مادری و گواهی شده و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان شاهرود حدود ۷۵۰ تن گندم بذری در ارقام پیشگام و میهن تامین کرده و آماده توزیع بذور فرآوری شده در بین کشاورزان است.

در ادامه وی افزود: اتحادیه شهرستان سمنان با تامین حدود ۸۰۰ تن جو بذری در ارقام گوهران، یوسف و بهمن در سه طبقه پرورشی، مادری و گواهی شده آماده فرآوری و توزیع در بین کشاورزان می باشد.

به گفته رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی استان سمنان قسمتی از جو بذری فرآوری شده در طبقه مادری جزو سهمیه کشوری محسوب و توزیع خواهد شد.

در پایان رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی استان سمنان استفاده از بذور اصلاح شده علاوه بر کاهش هزینه های کاشت، داشت و برداشت، مدیریت مزرعه از جمله مبارزه با آفات و بیماری ها و کنترل علف های هرز را آسان تر نموده و عملکرد را در واحد سطح افزایش می دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد