hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امدادرسانی ادامه دارد

امدادرسانی ادامه دارد

وزیر کشور و دبیرکل جمعیت هلال احمر با حضور در روستاهای چم زرشک اولیا و دره ژاله سفلی از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در جریان روند وضعیت هموطنان زلزله زده و امدادرسانی ها قرار گرفتند.


وزیر کشور و دبیرکل جمعیت هلال احمر با حضور در روستاهای چم زرشک اولیا و دره ژاله سفلی از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در جریان روند وضعیت هموطنان زلزله زده و امدادرسانی ها قرار گرفتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، مهندس محمود محمدی نسب؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح دیروز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور وارد شهرستان ثلاث باباجانی شدند.
دکتر رحمانی فضلی در آیین بهره برداری از هفت هزارمین واحد روستایی بازسازی شده که در روستای زلزله زده دره
ژاله بخش از گله برگزار شد؛ اظهار داشت: صبح روز زلزله هنگامی که وارد سرپل و ثلاث شدم بسیاری از خانه ها ویران شده بودند و کار آواربرداری زلزله خود به تنهایی یک کار بزرگ بود.
وي بيان داشت: امروز که به منطقه آمده ام با وجود اینکه هنوز یک سال از زلزله نگذشته ولی ۷ هزار خانه تخریب شده به بهره برداری رسیده اند که جای تقدیر دارد.
دكتر رحماني فضلي خاطرنشان ساخت: دولت با وجود تنگناهای بسیار مالی، تاکنون
کمک های خوبی به مناطق زلزله زده کرده است.
وي گفت: پس از وقوع زلزله ٩/٥ ریشتری روز یکشنبه رئیس جمهوری سریعا خواستند که بنده به عنوان نماینده دولت به منطقه بیایم و اکنون حامل سلام رئیس جمهوری به زلزله زدگان هستم.
وزير كشور اظهار داشت: هیأت دولت با توجه به افزایش قیمت مصالح، روز گذشته اعتبارات مناسبی را برای ترمیم این گرانی ها تصویب کرد که در اختیار زلزله زدگان
قرار  می گیرد.
وی از تلاش های جمعیت هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تشکر و بر ادامه امدادرسانی به مردم تاکید کرد.
آخرین وضعیت زلزله زدگان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بر اثر وقوع زمین لرزه ٥,٩ ریشتری در تازه آباد کرمانشاه ٢٦٧ تن مصدوم شدند، گفت:٦٣ نیروی عملیاتی در مناطق متاثر از زلزله به کارگیری شد؛ به علاوه ٧ هزار بطری آب معدنی هم میان متاثران توزیع شد و ٢ تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی هموطنان در این مناطق مستقر
 شده است.
مرتضی سلیمی درباره وقوع زمین لرزه ٥,٩ ریشتری
  ٤ شهریورماه در تازه آباد استان کرمانشاه، گفت: ٢١ تیم ارزیاب به همراه ٦٣ نیروی عملیاتی به مناطق متاثر از
زمین لرزه اعزام شده اند و ٤٢ روستا (٢٢ روستا در
ثلاث باباجانی، ٨ روستا در شهرستان جوانرود و ١٢ روستا در شهرستان سرپل ذهاب) از سوی ارزیابان جمعیت
هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون این زمین لرزه منجر به فوت ٢ تن (یک مرد ٧٠ ساله در شهرستان ثلاث باباجانی و یک زن باردار به همراه جنین ٨ ماهه در اسلام آباد غرب) بر اثر حمله قلبی و مصدومیت ٢٦٧ تن در ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر،پاوه، کوزران، کرمانشاه و کامیاران شده است؛ به علاوه ١٨ دستگاه آمبولانس و ٣ دستگاه خودروی نجات و همچنین ٣ فروند بالگرد برای کمک به هموطنان آسیب دیده به منطقه اعزام شده است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاساعت ٨ و ٣٠ دقیقه امروز(٥ شهریورماه)، ٧ هزار بطری آب معدنی میان زلزله زدگان توزیع شده است تصریح کرد: ٢ دستگاه تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی هموطنان در این مناطق مستقر شده است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد