hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > این یعنی پایان کابوس پارازیت؟

این یعنی پایان کابوس پارازیت؟

مدتی پیش وزیر ارتباطات یا همان «وزیر جوان» خودمان در سفر به شیراز در واکنش به اعتراض‌هایی که نسبت به ارسال امواج پارازیت در این شهر وجود داشت، اعلام کرد که مردم حق دارند بدانند دقیقا چقدر آلودگی رادیویی در اطراف محل زندگی‌شان وجود دارد. او ماجرا را به پنل‌های بزرگ اعلام میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف تهران تشبیه کرد و گفت که باید همین کار در مورد آلودگی‌های رادیویی هم انجام شود تا تکلیف مردم روشن باشد. اگرچه کارگزاری پنل‌هایی در نقاط مختلف تهران عملیاتی نشده اما خبری که دیروز آذری‌جهرمی اعلام کرد، نشان از انجام کاری در همین حدود داشت.
او در توییتی نوشت: «با تشکر از همکارانم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تلاش فشرده آنها، هم‌اکنون سامانه پایش بر خط تشعشعات تجمعی رادیویی در شهرهای تهران و شیراز در دسترس قرار گرفت.» آقای وزیر لینک این سامانه بر خط را هم منتشر کرد:   «yon.ir/ssgqt» البته پیشنهاد ما به شما این است که خود عبارت «سامانه بر خط تشعشعات تجمعی رادیویی» را سرچ کنید تا زودتر به نتیجه برسید.
اگر هم حوصله سرچ‌کردن ندارید، ما اطلاعات موجود در این سایت، البته آن بخشی را که به تهران مربوط است، بررسی کردیم. نحوه کار سامانه به این صورت است که شما از بخش مربوطه محله مورد نظرتان را پیدا کرده و روی آن کلیک می‌کنید. بعد هم باید بازه زمانی مورد نظرتان را تعیین کنید تا میزان امواج رادیویی که در آن منطقه اندازه‌گیری شده، برایتان به تفکیک روز نمایش داده شود.
یکی از نکات جالبی که با بررسی محله‌های مختلف تهران در این سامانه دیده می‌شود، این است که آن‌چه اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد تمام محله‌های تهران تا مرز خطرناک‌بودن تراکم یا شدت امواج رادیویی فرسنگ‌ها فاصله دارند! طبق اعلام این سامانه، سطح استاندارد مصوب برای شدن میدان الکترومغناطیس، براساس استاندارد ملی و ICNIRP، چیزی در حدود ٢٨ ولت بر متر است و اطلاعاتی که منتشر شده، نشان می‌دهد که بزرگراه محمدعلی جناح حدفاصل میدان آزادی تا فلکه دوم صادقیه چیزی در حدود ٨ ولت بر متر است. از آن طرف در دسته‌ای از محله‌ها و خیابان‌های تهران هم تراکم تشعشعات تجمعی رادیویی زیر یک ولت بر متر است. با وجود اینکه اگر قرار بر اعتماد به این سامانه باشد، فعلا باید خیالمان از سطح امواج رادیویی مانند پارازیت‌ها که ما را در بر گرفته‌اند، راحت باشد، باز هم محله‌هایی که بیشترین تراکم و کمترین تراکم را دارند، روی نقشه مشخص کرده‌ایم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد