hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رقابت انتخاباتی با اسم رمز مشکلات معیشتی

رقابت انتخاباتی با اسم رمز مشکلات معیشتی


در حالی‌که تقریبا بیش از یک‌ سال‌ و نیم تا انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده، شاهد فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام جریان اصولگرایی هستیم هر چند که آنها خودشان آغاز فعالیت انتخاباتی را تکذیب می‌کنند. سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی چند ماهی است جلسات سیاسی مهمی را در تهران برگزار می‌کند که در برخی از این جلسات محمدباقر قالیباف نیز حضور داشته است.
پیش‌تر هفته‌نامه «مثلث» متعلق به اصولگرایان، خبر از آغاز جلسات انتخاباتی اصولگرایان با محوریت ابراهیم رئیسی داد و نوشت: سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، جلسات انتخاباتی را با موضوع مجلس کلید زده است.
                              

آرشیو جدید

      

آرشیو قدیمیورود اعضاء عضویتپیوندهاشناسنامهارتباط با ما


 



همچنین محمد حسینی، سخنگوی جمنا یا همان جبهه مردمی نیروهای انقلاب، پیش‌تر گفته بود: ما هنوز نه ستادی تشکیل داده‌ایم و نه جلسه‌ای درباره انتخابات داشته‌ایم چراکه این اقدام را زودهنگام می‌دانیم، اما ممکن است که در شهرستان‌ها اقداماتی از سوی دفاتر ما انجام شده باشد.
خبر جلساتی که تایید شد
سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، درخصوص انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسات انتخاباتی با محوریت وی و حضور شخصیت‌های اصلی جریان اصولگرا در این جلسات، اظهار کرد: تاکنون هیچ بحث انتخاباتی در این جلسات مطرح نشده و در شرایطی که فشار زیادی روی زندگی و معیشت مردم وجود دارد، وارد شدن به مباحث زودهنگام انتخاباتی، جفا در حق مردم است.
رئیسی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، وظیفه همه نیروهای انقلاب را همفکری برای یافتن راه‌حل‌ها دانست و افزود: در شرایطی که هدف دشمن ناامید کردن مردم و بن‌بست‌نمایی از اوضاع است و متاسفانه عده‌ای نیز در داخل آگاهانه یا غافلانه همین خط را دنبال می‌کنند، همه آنهایی که دل در گرو انقلاب و ایران اسلامی دارند، موظفند برای عبور از مشکلات، همفکری و همکاری کنند، چراکه بدون تردید مشکلات موجود راه‌حل دارد و می‌توان با همکاری، مشکلات را برطرف کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت در مسئله اقتصاد مسئولیت اصلی را دارد، افزود: مردم توقع بحقی دارند که مسئولان حاشیه‌ها را کنار گذاشته و با اراده قوی به میدان بیایند، راه‌حل‌ها را با شفافیت و صداقت با مردم در میان بگذارند و مرحله‌به‌مرحله بر اجرا نظارت کنند.
ابوالقاسم رئوفیان با بیان اینکه با توجه به عدم خروجی و راهکار از سوی این گعده‌ها و نشست‌ها از سوی آقای رئیسی و دوستان‌شان به «ابتکار» گفت: به نظر می‌رسد بیشتر بحث انتخاباتی است نه مشکلات معیشتی مردم. در شرایط کنونی اگر انتخاباتی نیست پس چه چیزی می‌تواند باشد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین ادامه داد: ما فرض را برگفته آقای رئیسی می‌گیریم، اما آیا جمع‌بندی‌ها، راهکارها و راه‌های برون‌رفت از بحران اقتصادی کشور را که در این جلسات ارائه داده‌اند را در اختیار دولت قرار دادند؟ از نظر آن‌ها رهایی از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب چیست؟ خروجی این جلسات را چه زمانی ما می‌بینیم. طبق گفته رهبر انقلاب اسلامی برای برون‌رفت دولت از مشکلات باید به آن کمک کنیم پس اگر آنها راهکار و راه‌حلی دارند باید در اختیار دولت قرار دهند. در شرایط کنونی اگر انتخاباتی نیست پس چه‌چیزی می‌تواند باشد.
با توجه به ندادن راهکاری از سوی این گعده‌ها و نشست‌های آقای سیدابراهیم رئیسی و دوستان‌شان به نظر می‌رسد بیشتر بحث انتخاباتی است نه مشکلات معیشتی مردم که البته این هم ایرادی ندارد. اما دلیل پنهان کردن آن را متوجه نمی‌شوم.
وی افزود: اینکه دور هم جمع شوند و در مورد مشکلات کنونی کشور صحبت کنند و کار کارشناسی صورت گیرد فی‌النفسه خوب است اما بهتر است که این یافته‌ها و خروجی جلسات خود را در اختیار دولت بگذارند. این افراد واقعا قصد اصلاح امور و انگیزه خدمت به مردم را دارند این عین ثواب است و امیدوارم این کار را کرده باشند.
او با بیان اینکه حتی اگر در این جلسات بحث انتخاباتی می‌شود هیچ ایرادی ندارد، گفت: نمی‌دانم چرا اصرار دارند آن را پنهان کنند و می‌گویند که بحث معیشتی و مشکلات اقتصادی کشور است. قطعا این روزها اینگونه نشست‌ها و گعده‌های دورهمی حتما مربوط به انتخابات است چراکه این افراد سابقه ورود در عرصه انتخاباتی را دارند نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌توجه باشند یا تصمیمی گرفته نشود.
او در ادامه افزود: ان‌شاءالله که راهکارهای خود در این جلسات را در اختیار دولت قرار داده‌اند. چرا که این افراد به فکر مردم هستند و در راستای مشکلات کشور حرکت می‌کنند. دولت ضعف‌هایی دارد که باید حل شود و رقبا باید همه عزم خود را جزم کنند که به دولت مستقر کمک کنند تا مشکلات کشور حل شود. اگر واقعا این افراد دغدغه مشکلات اقتصادی مردم را دارند پس راه‌حل‌های خود را برای چه زمانی نگه داشته‌اند. چه زمانی قرار است از آن استفاده کنند.
رئوفیان با بیان اینکه تا دوره بعدی انتخابات فاصله زیادی مانده است، گفت: این دوستان باید توجه داشته باشند که در دوره بعدی حتما اقتضائات فرق خواهد کرد و شرایط قطعا تغییر خواهد کرد. شاید دوره بعدی برای حل مشکلات طریق دیگری جستجو شود و روش دیگری را در نظر بگیرند. هر راهکاری تاریخ مصرف دارد. این دوستان اگر به نتیجه‌ای در رابطه با مشکلات کشور رسیده‌اند الان وظیفه شرعی، ملی، شخصی آنهاست که آن را در اختیار دولت و مردم قرار دهند.
وی افزود: اینکه گفته می‌شود بحث انتخاباتی در میان نیست همه قبول می‌کنند به جز خواجه حافظ شیرازی. این دوستان باید با مردم شفاف باشند. شما بروید یک مصاحبه میدانی انجام دهید و از مردم بپرسید که آیا در این جلساتی که این روزها فعالان سیاسی تشکیل می‌دهند غیر از موضوع انتخابات چه چیز دیگری می‌تواند باشد؟ قطعا پاسخ همه آنها انتخابات است. پس وقتی ما این سطح از آگاهی مردم را می‌بینیم باید با آنها شفاف باشیم.  
نشست‌هایی به قصد تخریب دولت
رضا گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره این جلسات به «ابتکار» گفت: این گعده‌ها بیشتر تخریب دولت است و مساله انتخاباتی بیشتر به سمت تخریب است تا ارائه راهکارهای خود. اصلا ایرادی ندارد که یک نامزد رئیس‌جمهوری که در دوره قبل شکست خورده است برای شانس مجدد دوباره خود را برای انتخابات بعدی آمده کند و قطعا این به فضای باز سیاسی کمک خواهد کرد. آقای رئیسی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری دوره قبل احساس می‌کند می‌تواند با فعالیت و معرفی بیشتر راهکارهای خود را انجام بدهد. اما در حال حاضر امکان اجرایی شدن برنامه‌هایش را ندارد پس در غالب موضوعات اقتصادی و از طریق تخریب دولت وارد می‌شود. قطعا این کار بی‌اخلاقی است و باید همه واقعیت‌ها گفته و راهکارهای خود را ارائه کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این آزادی و فضای باز سیاسی به نفع کشور است به شرطی که دیگر نامزدها در این رقابت‌ها خودشان را ارزیابی کرده و وارد عرصه انتخابات شوند. اما آنچه که عیان است و ما می‌بینیم این است که در این جلسات راهکار اقتصادی وجود ندارد.
تیم رئیسی بیشتر تخریب‌کننده هستند تا راهکاردهنده که اصلا در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست. مضاف بر اینکه بالاخره اینگونه فضای باز سیاسی فقط برای یک جریان کاملا بی‌عدالتی است چرا که خیلی‌ها خود را در صلاحیت رئیس‌جمهوری می‌بینند اما یا نمی‌توانند یا به آنها اجازه داده نمی‌شود که مواضع سیاسی اقتصادی و فرهنگی خودشان را مطرح کنند.
اما ایشان چون از تولیت آستان قدس برخوردار هستند به سهولت و با پشتوانه مالی که دارند می‌توانند اینگونه برنامه و میتینگ‌ها را پیش ببرند. دولت را تخریب می‌کنند که شاید خودشان را اینگونه مطرح کنند.  
این‌گونه رفتارها قطعا به منافع ملی ما آسیب می‌رساند
گرامی‌مقدم در ادامه افزود: اگر این نشست‌ها و گعده‌ها عادلانه باشد و برای همه جریانات سیاسی فراهم باشد اشکالی ندارد اما وقتی می‌بینیم که فقط یک فرد نه حتی یک جریان از همه امکانات برخوردار است و هیچ کسی مانع او نیست قاعدتا بی‌عدالتی است. ما تا انتخابات 1400 راهی طولانی سه ساله‌ای را در پیش رو داریم به نظر می‌رسد که این رفتارها عجولانه و زودهنگام است. اینگونه رفتارها قطعا به منافع ملی ما آسیب جدی می‌رساند.  وی گفت: من بالاتر از آقای رئیسی را عرض می‌کنم. این بداخلاقی‌ها و تخریب دولت از طرف بخش‌هایی از حاکمیت از جمله صداوسیما که با پول بیت‌المال اداره می‌شود انجام می‌گیرد. ما خاطرمان نرفته است که در دوره آقای احمدی‌نژاد با شعارهای تندی که در سطح بین‌المللی دادند و دشمن‌تراشی‌هایی که کردند عامل اصلی بردن ایران به زیر اصل هفتم منشور سازمان ملل شد. کشور همچنان تاوان آن سیاست‌ها را می‌دهد. اما همین صداوسیما 24 ساعت کشور را گل و بلبل نشان می‌داد. درحالی که هزاران کارگر بیکار بودند، نفت ما زیر 80 هزار بشکه رسیده و ارز کشور سه برابر سقوط کرده بود. صادرات متوقف و مبادلات مالی ما قطع شده بود. اما اکنون همین رسانه ملی و همین دوستان آقای احمدی‌نژاد همین طیفی که بیشتر از آنکه به فکر منافع ملی باشند به فکر منافع گروهی خود هستند بیشترین تخریب‌ها را نسبت به دولت داشته‌اند.
صداوسیما با بزرگنمایی بسیاری از مشکلات و به جای پرداختن به علل و ریشه آنها که قطعا تحریم‌ها نقش اصلی را دارد صرفا دولت را متهم می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد