hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > توزیع ۷۶۰۰ سبد غذایی بین کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه

توزیع ۷۶۰۰ سبد غذایی بین کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: در چهارماهه نخست سال جاری ۷۶۰۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده در استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ماهانه یک هزار و ۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است.
وی تصریح کرد: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال قطعاً در تسریع روند بهبودی آن‌ها اثرگذار است و در طرح همسفره، خیران می‌توانند در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان مشارکت کنند...
سیده فاطمه تقوی بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال را از اهداف مهم این نهاد برشمرد و افزود: ماهیانه به‌صورت میانگین بیش از یکصد هزار تومان در قالب بن کارت به این کودکان مددرسانی می‌شود و والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.
مشارکت وزارت بهداشت و درمان در ارتقای سلامت مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح حمایتی با مشارکت وزارت بهداشت در سطح استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه تهیه می‌شود.
تقوی با تأکید بر لزوم پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه خاطرنشان کرد: سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش‌ماهه انجام می‌شود و در این راستا کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.
وی با اشاره به سایر خدمات حمایتی کمیته امداد از مددجویان استان سمنان بیان کرد: ۹۲۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج نیازمند وجود دارد که کمک‌های حمایتی این نهاد را دریافت می‌کنند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد