hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری مراسم‌های ماه محرم

توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری مراسم‌های ماه محرم

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مراسم‌های ماه محرم در سال جاری قطعا همانند سال‌های قبل نخواهد بود، گفت: وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حال بحث و بررسی درباره چگونگی برگزاری مراسم‌ها هستند.
سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: برگزاری مراسم محرم در سال جاری با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا قطعا همانند سال‌های قبل نخواهد بود. 
وی با تاکید بر اینکه سلامت و امنیت جان شهروندان یکی از حساس‌ترین موضوع‌هایی است که باید با توجه به آن تصمیم‌گیری کرد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و سایر بخش‌های تصمیم‌گیر کشور در حال بحث و بررسی در زمینه شیوه‌های مختلف برای برگزاری مراسم‌ محرم امسال هستند و این موضوع نیازمند همکاری و همراهی مردم و هیئت‌های مذهبی است.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا امسال دسته "حسینیه اعظم زنجان" و "زینبیه اعظم زنجان" برگزار می‌شود، گفت: همه ما دل در گروی عشق سیدالشهدا(ع) داریم و مراسم محرم برای همه مردم ایران ارزشمند است و باید با رعایت ایمن‌ترین شیوه‌ها از نظر بهداشتی برگزار شود و در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم و قطعا آنچیز که مسلم است قطعا برگزاری مراسم امسال محرم همانند سال‌های گذشته نخواهد بود.
وی در ادامه به وضعیت استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان در هفته گذشته وضعیت قرمزی داشت ولی در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.
سادات‌لاری در ادامه با تقدیر از کادر بهداشت و درمان استان زنجان گفت: کادر درمانی استان زنجان نیز همانند سایر استان‌های درگیر با ویروس کرونا دچار خستگی شده‌اند و هرچند مدافعان سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام قوا تلاش کرده و جان بسیاری از بیماران را نجات داده‌اند، اما باید همکاری و همراهی از طرف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده حداکثری از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام شود تا افراد کمتری به این ویروس مبتلا شوند و بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس در کشور باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد