hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > بخش فرهنگ در استان سمنان به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه، نیازمند توجه بیشتر است

بخش فرهنگ در استان سمنان به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه، نیازمند توجه بیشتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرهنگ را زیربنای سایر فعالیت ها و بخش ها دانست و بر توجه به بخش فرهنگی در این استان به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشستی با مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با بیان اینکه، بخش فرهنگ در بین راهبردهای توسعه ای استان سمنان مغفول مانده است تصریح کرد: بخش فرهنگ در استان سمنان مظلوم واقع شده و در بین محورهای توسعه ای، بخش های راه، آب و ... مورد توجه قرار گرفته اما بخش فرهنگ جایی ندارد.
وی با بیان اینکه اگر فرهنگ اصلاح نشود سایر فعالیت ها نیز به ثمر نخواهد نشست گفت: برای تحقق فعالیت ها ابتدا باید زمینه های فرهنگی آن فراهم شود.
فلاح با تاکید بر وجود زمینه های فراوان فرهنگی در استان سمنان گفت: سمنان با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی و برخورداری از مشاهر و نخبگان فراوان زمینه های گسترده فرهنگی دارد و نیاز توجه بیشتر به بخش فرهنگ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرمایه های فرهنگی را نیز در استان سمنان بسیار فراوان خواند و تاکید کرد: مردم این استان به خاطر سابقه فرهنگی بالا، تشنه کارهای فرهنگی هستند.
فلاح در ادامه به وضعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از نظر نیروی انسانی و اعتبارات پرداخت و گفت: در پنج سال اخیر تعداد پست های سازمانی این اداره کل از 120 پست به 80 پست و سهم اعتبارات سال به سال کاهش یافته است در حالیکه برای ارتقای فرهنگ باید به مشکلات این اداره کل نیز توجه بیشتری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین در خصوص طرحهای ملی گذر فرهنگی و نیز پایتخت کتاب مطالبی بیان کرد و متذکر شد: مردم این استان آماده مشارکت در انجام فعالیت های فرهنگی هستند و باید زمینه تحقق این امر فراهم شود.
اگبر میرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان نیز در این نشست در خصوص فعالیت های فرهنگی و راهکارهای توسعه این فعالیت ها مطالبی بیان کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد