hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آیا قسمتی از قله دماوند وقف سازمان اوقاف و امور خیریه شد؟

آیا قسمتی از قله دماوند وقف سازمان اوقاف و امور خیریه شد؟

این روزها خبری مبنی بر واگذاری قسمتی از قله دماوند به سازمان اوقاف و امور خیریه در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
روزنامه همشهری در گزارشی به نقل از مدیران منابع انسانی استان مازندران از واگذاری قسمتی از قله کوه دماوند به سازمان اوقاف و امور خیریه، خبر داد.
این در حالی است که  یک مقام مطلع در سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره واگذاری قسمتی از قله دماوند به این ارگان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «زمین مذکور آن‌طور که اعلام شده کوه دماوند نیست بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند است که سال‌ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است.»
هفته گذشته ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفته بود به دلیل تعرض به زمین‌های اطراف قله دماوند، این سازمان سند قله دماوند و ۱۰ هزار هکتار اراضی کوهپایه را صادر کرده و در اختیار سازمان منابع طبیعی قرار داده است؛ با این حال محمد نژاد رجبعلی‌بیشه، رئیس اداره اراضی منابع طبیعی مازندران گفت، همه اراضی این اثر ملی طبیعی در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار نگرفته است.
به گفته رجبعلی‌بیشه، از ۱۱ پلاک محدوده قله دماوند که متصل به قله است، ۱۰ پلاک تثبیت شد؛ اما اداره اوقاف با رأی دیوان عالی کشور و بدون توجه به نظرات سازمان جنگل‌ها یک پلاک را به‌عنوان موقوفه ثبت کرده است. وی به اقدامات اداره منابع طبیعی برای توقف این حکم و تغییر آن اشاره نکرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد