hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمان در اوج پیک کرونا قرار دارد

کرمان در اوج پیک کرونا قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر در اوج پیک قرار داریم و طبق آخرین آمار ۱۹۶ بیمار در بیمارستان افضلی پور تا ساعت ۱۰ شب گذشته بستری شده‌اند.
حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان داشت: اخیراً انتقاداتی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بعضی از مراکز پزشکی بیان شده است؛ مراکز خصوصی پزشکی اعم از مطب‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به اندازه کافی نیرو در اختیار ندارند اما در هر صورت باید پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراکز رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها با کسی تعارف نداریم، افزود: پیشنهاد می‌کنم حوزه غذا و دارو تیمی با چک لیست‌های مشخص و با نظارت نظام پزشکی به این حوزه ورود و به مسائل آن رسیدگی کنند تا پروتکل‌های بهداشتی توسط این مراکز رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر در اوج پیک کرونا قرار داریم و طبق آخرین آمار ۱۹۶ بیمار در بیمارستان افضلی پور تا ساعت ۱۰ شب گذشته بستری شده‌اند که امیدواریم طی دو سه هفته آینده این روند ابتلاء در استان کاهش یابد.
رشیدی نژاد تصریح کرد: دعای روز عرفه در مزار شهید برگزار خواهد شد ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی باید حتماً رعایت شود همچنین دعای عرفه باید در فضای باز برگزار شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در اوج پیک کرونا در استان کرمان قرار داریم؛ بنابراین باید اقدامات محدودیتی را انجام می‌دهیم تا تهدیدی برای سلامت همشهریان ایجاد نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با قیمت ماسک گفت: توزیع و قیمت گذاری ماسک بر عهده سازمان صمت است ضمن اینکه نظارت بر آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی است، بنابراین هر چقدر تعداد مراکز توزیع ماسک بیشتر باشد دسترسی مردم به آن با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
وی یادآور شد: افزایش قیمت ماسک ناشی از افزایش قیمت پارچه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد