hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تیر‌ سخت‌ترین ماه مبارزه با کرونا در هرمزگان بود / تعطیلی ۲ بخش ویژه کووید ۱۹ به علت کاهش بیماران‌

تیر‌ سخت‌ترین ماه مبارزه با کرونا در هرمزگان بود / تعطیلی ۲ بخش ویژه کووید ۱۹ به علت کاهش بیماران‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تیرماه سخت ترین ماه مبارزه با کرونا در هرمزگان بود از کاهش آمار مبتلایان در هرمزگان خبر داد و گفت: ۲ بخش کووید به دلیل کاهش مبتلایان به کرونا تعطیل شده است.
حسین فرشیدی در نشست اینترنتی با خبرنگاران اظهار داشت: تیرماه سخت ترین ماه در ایام مبارزه با کرونا بود و تعداد مبتلایان بسیار در این ماه افزایش یافته بود.
وی افزود: هم اکنون آمار ابتلا در استان هرمزگان و خوزستان پایین آمده است اما بسیاری از استان‌ها که همزمان با هرمزگان در وضعیت قرمز بودند وضعیتشان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در هفته گذشته 10 شهرستان در هرمزگان دارای وضعیت قرمز بودند که خوشبختانه این هفته به 8 شهرستان کاهش پیدا کرده است.
فرشیدی تاکید کرد: در 8 شهرستانی که در وضعیت قرمز هستند محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان‌های بشاگرد و سیریک شهرستان‌های کم خطر استان هستند، در شهرستان بندرعباس 2 بخش از بخش بیماران کرونایی را تعطیل کرده‌ایم و چادر بیمارستانی را نیز جمع کردیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: هم اکنون مشکل ما در تخت‌های آی سیو است که میزان بستری‌هایش ثابت مانده است و کسانی هم که بهبود می‌یابند فرد دیگری جایگزین آنها می‌شود در حال حاضر 35 تخت در حال ارائه خدمات آی سی یو هستند.
فرشیدی خاطرنشان کرد: هفته جاری هفته بسیار سختی است زیرا مراجعات به مراکز کمتر شده است و بیمارانی هم که مراجعه می‌کنند دارای علائم کمتری هستند اما به دلیل داشتن ظرفیت تخت خالی بیمارانی که نیاز به بستری کامل نیست را هم 24 ساعت در بیمارستان تحت نظر می‌گیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به جذب نیروهای جدید به بیمارستان‌ها گفت: برای جذب و استخدام 600 نیروی جدید پرستاری هنوز اداره استخدام کشوری مجوز نداده است اما با مجوزی که از وزیر بهداشت و درمان گرفته‌ایم در تلاش هستیم که کسانی را که تاکنون به کمک ما آماده‌اند را بعنوان نیروی شرکتی به کار بگیریم.
وی اظهارداشت: پاشنه آشیل مبارزه با کرونا مردم هستند که اگر دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تاثیرش از واکسن هم بالاتر است چرا که حتی اگر واکسن هم بیاید تاثیرش 100 درصد نیست زیرا هیچ دارویی در درمان از تاثیر 100 درصدی برخوردار نیست.
فرشیدی افزود: کسانی که احساس می‌کنند علامت دارند مثلا کسانی که یک روز یا 2 روز تب، سرفه یا تنگی نفس دارند معطل نکنند و هر چه سریع‌تر به بیمارستان مراجعه کنند الان اورژانس‌های ما خلوت هستند و حداکثر تا نیم ساعت تکلیف مراجعه کنندگان را مشخص می‌کنند پس این افراد زمان را از دست ندهند و در صورت مشاهده علامت سریع تر به بیمارستان مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: هم اکنون استان هرمزگان دارای وضعیت قرمز است و حتی اگر وضعیت سفید هم اعلام شود مسائل بهداشتی باید رعایت شود تا زمانی که ایمنی همگانی ایجاد شود و یا اینکه بیش از 60 درصد مردم مبتلا شوند که با آزمایش سلولزی مشخص شود آنتی بادی به اندازه کافی در بدن آنها وجود دارد.
فرشیدی خاطرنشان کرد: وضعیت در بخش کرونایی بسیار بد است و پرستاران بسیار خسته هستند گرمای هوا و گران شدن تجهیزات هم شرایط را سخت تر کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد