hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تهیه لباس فرم برای دانش آموزان میان پایه اجباری نیست

تهیه لباس فرم برای دانش آموزان میان پایه اجباری نیست

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به غیر از پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم که دانش آموزان با تغییر مدرسه رو به رو می شوند، نباید به هیچ عنوان اولیا ملزم به تهیه لباس فرم باشند.
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دریافت وجه داوطلبانه کمک هزینه تحصیلی توسط اولیا به مدارس دولتی گفت: زمان دریافت کمک های داوطلبانه هنگام ثبت نام نیست و باید اولیا صبر کنند سال تحصیلی آغاز شود و این کمک ها را پرداخت کنند. بدیهی است هیچ هزینه دیگری به جز هزینه کتاب درسی و بیمه نباید هنگام ثبت نام توسط مدارس از اولیا دریافت شود.
وی در خصوص تهیه لباس فرم مدارس نیز بیان کرد: به غیر از پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم که دانش آموزان با تغییر مدرسه رو به رو می شوند و ممکن است مدرسه شرایط پوششی خاص داشته باشد، نباید به هیچ عنوان اولیا ملزم به تهیه لباس فرم باشند و ما این را به صورت بخشنامه به مدارس ابلاغ کردیم.
ثقفی در ادامه به اولیایی که دانش آموز کلاس اولی دارند، توصیه کرد هر چه سریع تر کار مربوط به سنجش و ثبت نام را انجام دهند تا با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور شروع می شود، روند ثبت نام این دانش آموزان به مشکلی برنخورد.
وی گفت: در خصوص موارد دریافت وجه یا الزام برای تهیه لباس فرم، اگر اولیا دیدند مدرسه‌ای این موارد را رعایت نمی کند با اداره ارزیابی عملکرد شهر تهران به شماره ۸۸۹۶۴۰۰۶ تماس بگیرند تا بازرسان در مدارس حضور یابند.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره دریافت شهریه توسط مدارس غیردولتی نیز بیان کرد: در خصوص مدارس غیردولتی به جز شهریه ثابت و مبلغی که در سایت آموزش و پرورش شهر تهران برای هر مدرسه تعیین کرده است، هیچ مبلغ دیگری را نباید مدارس دریافت کنند. در صورتیکه سال تحصیلی آغاز شود و احساس نیاز شود که با ارائه خدماتی مدارس می توانند کیفیت را بهبود ببخشند هزینه را مطرح خواهند کرد و در آن صورت هزینه پرداخت می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد