hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کهکیلویه و بویر احمد| زخم مدارس فرسوده

کهکیلویه و بویر احمد| زخم مدارس فرسوده

 دانش‌آموزان مدرسه روستای میان تنگان در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی تحصیل می‌کنند، این مدرسه چند کلاس فرسوده و قدیمی مخروبه و غیرقابل استفاده تعریف می‌شود که با هر زمین‌لرزه کوچکی احتمال ریزش، تخریب و گرفتن جان دانش‌آموزان وجود دارد!

دهیار روستای میان تنگان گفت: مدرسه روستای «میان تنگان» در حدود 70 کیلومتری از شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع‌شده است که تنها ظاهر آن مکان آموزشی است و دانش‌آموزان به‌سختی در آن به تحصیل مشغول هستند درب و پنجره‌های این مدرسه یا فاقد شیشه هستند و یا دارای شیشه شکسته‌اند.

سعید رحیم کیش اظهار کرد: مدرسه روستای «میان تنگان» حیاط و محوطه مناسب و در شانی ندارد که دانش‌آموزان آن همانند سایر دانش‌آموزان دیگر دور همدیگر حلقه بزنند و با هم با امنیت بازی کنند. این مدرسه سرویس بهداشتی مناسب و استانداردی ندارد.

رحیم کیش بیان کرد: در این مدرسه 55 دانش‌آموز در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی تحصیل می‌کنند که 30 نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی و 25 نفر در مقطع راهنمایی هستند و از میز و صندلی‌های استاندارد و مناسبی برخوردار نیست.

او تصریح کرد: با این وضعیت مدرسه روستای میان تنگان دانش‌آموزان این مدرسه باید در سال تحصیلی 97- 98 با کلاه ایمنی وارد مدرسه شوند چراکه هرلحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

وجود 53 مدرسه با عمر بالای 45 سال در بویراحمد

علی حسن‌زاده، رئیس آموزش‌وپرورش بویراحمد هم در این خصوص گفت: از مشکلات این مدرسه اطلاعی ندارم و مدیر این مدرسه باید شخصا با حضور در آموزش‌وپرورش از نزدیک در زمینه مشکلات مدرسه صحبت تا ما این مشکلات را بررسی کنیم. او افزود: در شهرستان بویراحمد 53 باب مدرسه با عمر بالای 45 سال وجود دارد و 103 مدرسه‌این شهرستان در زلزله 5.3 ریشتری اخیر استان آسیب‌دیده‌اند. حسن‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون بزرگ‌ترین مشکل آموزش‌وپرورش شهرستان در زمینه فضای آموزشی و مدرسه و تجهیزات است. در مناطق سررود شمالی و جنوبی شهرستان 28 مدرسه استیجاری داریم که متأسفانه برخی ساختمان‌های آموزش‌وپرورش در اختیار برخی نهادها و سازمان‌هاست که از پس دادن آن‌ها خودداری می‌کنند. رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: علاوه بر مدرسه روستای «میان تنگان» ممکن است که ده‌ها مدرسه دیگر دارای شرایط این مدرسه در شهرستان بویراحمد داشته باشیم. حسن‌زاده تصریح کرد: طی سال گذشته حتی یک ریال سرانه دانش‌آموزی به آموزش‌وپرورش داده نشد که همین امر نیز مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است. مدارس شهرستان بیشتر به‌صورت خودگردان اداره می‌شوند.

مدرسه میان تنگان تعمیر می‌شود

جهان محرابی، مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مدرسه روستای میان تنگان برای سال تحصیلی 97-98 امسال تعمیر می‌شود تا انشاء الله برای بلندمدت آن فکر و چاره‌ای اساسی اندیشیده شود. او افزود: باوجودی اینکه هنوز خبری از اعتبارات نیست اما این مدرسه تا قبل از مهرماه تعمیر خواهد شد تا برای تحصیل دانش‌آموزان در مهرماه سال جاری آماده شود. محرابی در خصوص رفع مشکل مدرسه روستا به‌صورت بلندمدت اضافه کرد: برای اقدامات لازم به‌صورت بلندمدت از حیطه ما خارج است. کل اعتباراتی که سالانه برای شهرستان بویراحمد در نظر می‌گیرند جوابگوی تعمیرات مدارس هم نمی‌شود تا برسد به اینکه مدرسه‌ای جدید احداث و ساخته شود. وی اضافه کرد: باید دنبال و پیگیر باشیم تا از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران مشکل روستای میان تنگان را رفع کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد