hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > معضل عروسی‌های زیرزمینی در لرستان/ علیه متخلفان اعلام جرم می‌شود

معضل عروسی‌های زیرزمینی در لرستان/ علیه متخلفان اعلام جرم می‌شود

برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در لرستان همچنان عامل شیوع ویروس کرونا در این استان شده تا دادستان خرم‌آباد خبر از برخورد با برگزارکنندگان این مراسم‌ها بدهد.
با وجود تعطیلی تالارها و اعلام ممنوعیت برگزاری مراسمات عزا و عروسی و هرگونه تجمع در شهرهای لرستان، اما همچنان برگزاری مراسمات عروسی در خانه‌ها و یا باغ‌ها عاملی برای شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.
سعید رحیمی رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه با توجه به عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم تخت‌های بیمارستانی ما کاملاً پُر شده است، اظهار داشت: تخت‌های «آی سی یو» ما پُر شده است.
معضل عروسی‌های زیرزمینی و افزایش کرونا در لرستان
وی، عنوان کرد: سیستم‌های بیمارستانی استان با توجه به حجم بیماران و سطح اکسیژن مورد نیاز برای هر بیمار کرونایی، با اخلال مواجه شده است.
رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد، ادامه داد: حضور در مراکز پر تجمع، عروسی‌ها، مراسم ترحیم و جاهای پر تردد موجب بروز این مشکلات شده است.
رحیمی با تاکید بر اینکه الان مراسم‌های عروسی به صورت زیرزمینی برگزار می‌شوند، گفت: همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی در باغات یکی دیگر از معضلات است.
وی، عنوان کرد: این امر موجب می‌شود که حجم بیماران مبتلا به کرونا یک بیمارستان و حتی یک مرکز تازه تأسیس درمانی را زمین گیر کند.
برگزاری مراسم‌ها جرم تلقی می‌شود
رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد، بیان داشت: با برگزاری هر مراسم عروسی بیش از ۵۰ تا ۶۰ نفر آلوده به این بیماری می‌شوند.
سعید رازانی دادستان مرکز لرستان نیز در این رابطه، گفت: چنانچه برخی اشخاص اصرار داشته باشند که با برگزاری برخی مراسم‌ها مانند عروسی در تالارها و باغات، زنجیره سرایت ویروس قطع نشود طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی عمل آنها جرم تلقی می‌شود.
وی، عنوان کرد: در پی این امر، به جرم این افراد متخلف در دادسرا رسیدگی خواهد شد.
فوت ۳۱۶ نفر به علت کرونا
محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه اگر مردم با یک بیمار مبتلا به کرونا صحبت کنند می‌فهمند که چه درد و رنجی را تحمل می‌کند، گفت: ریه‌های فرد مبتلا به کرونا به شدت آسیب می‌بینند.
وی با تاکید بر اینکه ترس اولیه در ابتدای این بیماری بیشتر بود، بیان داشت: در ادامه عادی شدن بیماری، موجب شد که آسیب دوم ایجاد شود.
علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اخیراً تصمیمات خوبی از سوی ستاد استانی کرونا در استان گرفته شده است، عنوان کرد: علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد.
نیکبخت بر ضرورت استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمعات و شستن دست‌ها با آب و صابون برای جلوگیری از ابتلای به کووید ۱۹ تاکید کرد.
بنابر این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۱۲ هزار و ۷۴۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و متأسفانه به دلیل ابتلاء به این بیماری ۳۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد