hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تیرآهن نسبت به ۶ ماه گذشته

افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تیرآهن نسبت به ۶ ماه گذشته

بر اساس اعلام مرکز آمار، قیمت تیرآهن با ۵۰.۷ درصد رشد بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ۶ ماه گذشته را در بین مصالح ساختمانی داشته است.
طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی از سال ١٣٦٥ به‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی (١٧٩ قلم) با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی و با استفاده از تبلت، جمع‏ آوری می ‏شود.
 
آمار‌های مربوط به نیمه دوم سال ١٣٩٨ به‌صورت زیر است:

مقایسه متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره قبل، نشان می‌دهد که «ورق مس» با ٨٢.٥ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧.٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «ورق مس» با١٢٠.٩ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «پروفیل برنزی توپر» با ٦٤.٧ درصد بوده است.
مقایسه متوسط قیمت ١٠ قلم مهم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره قبل که در جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره ١٦» با ٥٠.٧ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧.٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید-درجه یک» با ٨٢.٥ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «گونی چتایی ٧×٤٠» با ٦.٨ درصد بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد