hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > بررسی راهکاری فعالیت های مشترک فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره زندان های شاهرود

بررسی راهکاری فعالیت های مشترک فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره زندان های شاهرود

نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره امور زندان‌های شهرستان شاهرود با هدف بررسی راهکارهایی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای مددجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا مهدیان در این نشست گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری جُنگ شادی و مراسم ملی و مذهبی از  فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره است که اداره زندان ها می تواند از آن استفاده کند.
وی تصریح کرد: برگزاری ورک‌شاپ‌های هنری در زندان با حضور هنرمندان، برگزاری مسابقات قرآنی، قرائت و حفظ، برگزاری کلاس‌های آموزشی، شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری، نشست‌های کتابخوانی و اهدای کتاب از مهم ترین برنامه هایی است که می توان به صورت مشترک برگزار کرد.

مهدیان یادآور شد: فضای نگارخانه سیب واقع در مجتمع فرهنگی و هنری مهر نیز آماده برگزاری نمایشگاه آثار هنری علاقه مندان به هنر در زندان شاهرود است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به هنر در اقتصاد کشور اظهار داشت: امروزه اقتصاد هنر از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و باید از این ظرفیت در زندان‌ها به نحو احسن استفاده شود.

رئیس زندان  شاهرود نیزدر این نشست با بیان اینکه، حفظ قرآن کریم یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره است، گفت: از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در زندان‌های این شهرستان استقبال می‌نمائیم.

امید کهربایی افزود: ایجاد تلویزیون زندان، غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان، هدایت استعدادهای موجود و ایجاد مکانی برای نمایش و عرضه آثار هنری زندانیان از دیگر اولویت‌های فرهنگی و هنری امور زندان‌ها است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه حاکم در زندان‌ها، مبتنی بر اصلاح و تربیت است، برای غنی‌سازی و پُربارساختن اوقات فراغت زندانیان به همکاری دستگاه‌های فرهنگی به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمندیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد