hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سوال از رئیس جمهور در دستور کار قرار گیرد/ قالیباف: براساس آیین‌نامه عمل می‌کنیم

سوال از رئیس جمهور در دستور کار قرار گیرد/ قالیباف: براساس آیین‌نامه عمل می‌کنیم

عضو کمیسیون شوراها خواهان در دستور کار قرار گرفتن سوال از رئیس جمهور شد.
محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (۲۱۰) آیین‌نامه داخلی مجلس و بر اساس اصل (۸۸) قانون اساسی اظهار کرد: در صورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند در خصوص یک یا چند وظیفه رئیس جمهور سوال مطرح کنند باید سوال یا سوالات خود را به صورت روشن و مختصر همگی امضا و به رئیس مجلس تقدیم کنند.
وی افزود: هفته گذشته تعداد ۱۹۵ نفر از نمایندگان مجلس ۵ سوال اساسی خود را که در حوزه مسائل اقتصادی به ویژه در بحث بالا رفتن قیمت طلا، کالا‌های مورد نیاز مردم و نرخ دلار که امروز به ۲۵ هزار تومان رسیده است، مطرح کردند و این سوالات بر اساس اصول قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس به رئیس مجلس تقدیم شده است.
آصفری بیان کرد: خواهش ما این است که این مسئله در کنار ۱۳ دستور کاری که امروز در دستور کار مجلس قرار دارد، قرار گیرد چرا که از این تعداد دستورکار فقط تعداد ۱۲ مورد مربوط به رأی‌گیری عضویت نمایندگان در شورا‌ها و مجامع کشور است البته مجلس باید طبق روال امور خود را نیز پیش ببرد، اما یکی از کار‌های اساسی مجلس نیز سوال از رئیس جمهور است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: تاکنون در این دو ماه بر اساس آیین‌نامه داخلی رفتار شده و انتظار داریم از اینجا به بعد نیز با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده مردم نسبت به تورم و ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصادی که هیچ‌کسی پاسخگوی مشکلات مردم نیست بر اساس آیین‌نامه رفتار شود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر نماینده مردم اراک تصریح کرد: قطعا ما بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس رفتار خواهیم کرد همان طور که امروز دستور کار مجلس مشخص است و باید بر اساس این دستور کار امور دنبال شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد