hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > با پیگیری‌های ۳۶ ساله حقوقی، باغ شیخین به وقفیت بازگشت

با پیگیری‌های ۳۶ ساله حقوقی، باغ شیخین به وقفیت بازگشت

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر گفت: با پیگیری‌های قضایی کارشناسان حقوقی اداره کل و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدیشهر از سال ۶۳، موقوفه محمد زمان خان شهمیرزاد معروف به باغ شیخین به وقفیت بازگشت.
 به گزارش ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام مهدی جلمبادانی اظهار کرد: این باغ موقوفه به متراژ حدود ۴ هزار متر و ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در بهترین نقطه شهر شهمیرزاد واقع است.
وی افزود: متأسفانه براثر زیاده‌خواهی عده‌ای سودجو این موقوفه قبل از پیروزی انقلاب از وقفیت خارج شده بود.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: از آنجائی که قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات مورد تعرض قرار گرفته بودند و از وقفیت خارج شده بودند، حضرت امام فتوایی مبنی بر آنکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شوند، صادر فرمودند.
وی عنوان کرد: پس‌ازاینکه همکاران ما در آن زمان متوجه تعرض به موقوفه شدند پیگیری‌های حقوقی جهت برگشت این ملک به وقفیت را آغاز کردند.
حجت‌الاسلام جلمبادانی اظهار کرد: در طول این مدت پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و بالاخره دادگاه بدوی به استناد ماده‌واحده قانون ابطال اسناد و فروش رقبات آب و اراضی موقوفه مصوب ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۷۱ حکم به برگشت ملک به وقفیت و ابطال مالکیت ۱۳ نفر از متصرفین را صادر کرد و رای صادره در دادگاه بدوی، پس از طی مراحل قانونی در دادگاه تجدید نظر استان سمنان نیز قطعی شد.
وی خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض به این املاک یکی از اولویت‌ها و رئوس فعالیت‌های ما در اوقاف و امور خیریه مهدیشهر است و به‌عنوان امانت‌دار واقفین با قاطعیت با متجاوزین به حقوق موقوفات برخورد خواهیم کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد