hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > رسالت تاریخی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور این روزها بر دوش صنعتگران است

رسالت تاریخی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور این روزها بر دوش صنعتگران است

استاندار سمنان گفت: رسالت تاریخی گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل فشارهای اقتصادی، تحریم‌های خارجی و شیوع کرونا ویروس این روزها بردوش تولیدکنندگان و صنعتگران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، علیرضا آشناگر در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان سمنان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: شرایط کشور از نظر اقتصادی بسیار سخت است و این شرایط در وهله اول حاصل تحریم و فشارهای خارجی دشمن است.
وی افزود: نقش آمریکا و دشمنان در مشکلات اقتصادی کشور را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت و تداوم تصمیم های نابخردانه آمریکا برای دشمنی علیه ملت ایران استمرار دارد و در شیوع کرونا ویروس باردیگر این کشور دشمنی خود را به ملت ایران نشان داد.
استاندار سمنان تصریح کرد: اواخر سال گذشته اقتصاد ایران تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفت که علاوه بر سلامت مردم ،مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد کرد. آشناگر تصریح کرد: دولت به خوبی موج اول شیوع کرونا ویروس را کنترل کرد و امیدوارم با همراهی مردم روند کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه یابد.
آشناگر تصریح کرد: کرونا ویروس در کاهش صادرات و واردات کالا تاثیر قابل توجهی داشت و این شرایط تنها مختص به کشور ایران نبود و بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس قرار گرفتند. آشناگر ادامه داد: کرونا ویروس در روند تولید کشور اختلال ایجاد کرد و در کنار آن محدودیت و تحریم های اقتصادی ، گرفتارهای بخش صنعت را بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه، منابع درآمدی دولت به دلیل فشارهای خارجی و تحریم و شیوع کرونا ویروس به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده ، وصولی مالیاتی و بانکی در کشور با مشکلاتی مواجه شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: خلاقیت و ابتکار در شرایط سخت حاصل می‌شود و از واحدهای صنعتی توقع داریم که در این شرایط مجاهدت، تلاش و ابتکار در کار را فراموش نکنند.
استاندار سمنان افزود: اکنون رسالت تاریخی رفع مشکلات اقتصادی بر دوش بخش صنعت و تولید کشور است و دولت با تمام توان با بخش خصوصی هم اندیشی دارد و دستگاه های اجرایی گوش شنوا برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی باشند و در کنار آن فعالان اقتصادی هم در کنار دولت باشند.
آشناگر ادامه داد: نگاه تعاملی و همه جانبه بین دولت و بخش خصوصی حکم فرما باشد و همکاری و درک متقابل بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.
در این آیین ۱۷ واحد تولیدی ، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی تجلیل شدند.











امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد