hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > برپایی قربانگاه در سراسر استان سمنان با رعایت پروتکل بهداشتی

برپایی قربانگاه در سراسر استان سمنان با رعایت پروتکل بهداشتی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از بر پایی قربانگاه ها در سراسر استان و رعایت پروتکل بهداشتی و هماهنگی اداره کل دامپزشکی خبر داد و گفت: در صورت لزوم مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی با هدف رعایت قوانین بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ راس دام در استان سمنان با مشارکت خیرین و پس از نظارت شرعی و بهداشتی و پس از فریز شدن ۲۴ ساعت بین مددجویان و نیازمندان استان سمنان توزیع شد خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به دلیل شیوع کرونا ویروس شرایط جدیدی در نظر گرفته می شود.
وی با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و نظارت صحیح دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی خاطرنشان کرد :نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی و انفاق بین مردم یکی از  اهداف این طرح است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نظارت مستمر بر کشتار دام را در طول سال را از وظایف این نهاد برشمرد و گفت: از مجموعه کشتار هایی که در طول سال انجام می شود فقط یک روز مردم اجازه دارند که کشتار را در خارج از کشتارگاه با رعابت کامل بهداشتی انجام دهند.
وی با تاکید بر نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام خاطرنشان کرد: اگرچه چهارمین سال است که طرح ذبح عظیم توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در استان سمنان اجرا می‌شود اما مدیریت و هدفمند کردن این طرح با توجه به شرایط کرونا ضروری است .
وی با اشاره به همکاری شهرداری با هدف جانمایی و مشخص کردن قربانگاه ها خاطرنشان کرد: تعامل دوسویه بین کمیته امداد و همکاری وجود دارد و این اداره کل اعلام آمادگی برای نظارت بهداشتی و شرعی بر قربانگاه ها را دارد .
وی با اشاره به اینکه به اندازه کافی دام سبک و سنگین در سطح استان و در میدان های دام برای کشتار در روز عید قربان وجود دارد، اظهار واشت: اگرچه شیوع کرونا در سطح کشور وجود دارد اما با نظارت بهداشتی و شرعی  بر کشتار دام به صورت ویژه مردم به این فریضه الهی عمل خواهند کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد