hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| هر نوع احتکار و اختفای کالا جرم است

قزوین| هر نوع احتکار و اختفای کالا جرم است

در روزهای اخیر با توجه به وضعیت بازار، نوسانات قیمت‌ها و احتکار کالا توسط بعضی از مفسدین اقتصادی، نشست ستاد تنظیم بازار در اقصا نقاط کشور برگزار شد که استان قزوین نیز از این قاعده مستثنا نماند.

استاندار قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار این استان گفت: خروج دام زنده از استان با هدف تأمین گوشت گرم داخل ممنوع بوده ولی نباید بازارهای خارجی خود را در این زمینه از دست دهیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: برای از دست ندادن بازار صادرات و باهماهنگی دادستانی می‌توان دام غیر پرواری استان را از کشور صادر کرد.

این مقام عالی استان با اشاره به طرح نظارت بر بازار، افزود: باید از تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله سپاه، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و تعزیرات حکومتی استان که در راستای رفع مشکلات موجود جامعه گام برمی‌دارند، تشکر کرد.

زاهدی اضافه کرد: دولت آمریکا و هم‌پیمانان او جنگ اقتصادی را علیه کشور ما آغاز کرده‌اند که متأسفانه در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی ما تأثیراتی را بر جای گذاشته است.

به گفته او، اگر مردم از وجود کالا در بازار اطمینان داشته باشند جنگ اقتصادی دشمن علیه ما به‌طور حتم مؤثر واقع نمی‌شود.

هر نوع احتکار جرم است

استاندار قزوین هر نوع احتکار و اختفا کالا را در شرایط حاد کشور جرم تلقی کرد و گفت: باید انبارهای رسمی و واحدهای تولیدی استان به‌طور مستمر موجودی خود را اعلام کرده و در غیر این صورت اقدام آن‌ها مشمول طرح مبارزه با احتکار و اختفا کالا خواهد بود.

این مقام عالی اجرایی استان ضمن مخالفت با طرح عرضه سیار برخی کالاها ازجمله مرغ در محلات شهر قزوین، اظهار داشت: باید ضمن اجتناب از هرگونه اقدام التهاب آفرین در جامعه، با تشدید نظارت بر بازار از افزایش بی‌رویه قیمت‌های جلوگیری کرد.

زاهدی ادامه داد: باید کالاهای ضروری به‌اندازه کافی در دسترس آحاد جامعه قرار گیرد و قیمت کالاهای مشمول طرح نیز به‌طور مرتب مورد رصد قرار گیرد.

او به نحوه توزیع کالاهای توقیفی نیز اشاره کرد و افزود: این نوع کالاها به‌منظور تحقق برنامه‌های ستاد تنظیم بازار باید با یک سازوکار مناسب در بازار توزیع شوند.

استاندار قزوین تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه در استان نیز باید از سوی مجامع صنفی و اتاق اصناف صورت پذیرد تا کسبه دچار ضرر نشوند.

مقام عالی استان قزوین با اشاره به توقیف برخی کالاهای اساسی در گمرک، تصریح کرد: کالاهای موردنیاز مردم باید در اسرع وقت ترخیص شوند و در این راه و برای هماهنگی بیشتر مسئولان این اداره نشست‌هایی را با ستاد تنظیم بازار استان داشته باشند.

زاهدی یادآور شد: برای تأمین کالاهای ضروری و با توجه به بازگشت حجاج و فرارسیدن ماه محرم اقدام‌های لازم باید صورت پذیرد و شهرداری به همراه تعاون روستایی برای تخصیص میدان تره‌بار و توزیع مناسب کالاها باهم همکاری داشته باشند

37 انبار احتکار کالا در قزوین شناسایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: 37 انبار بزرگ و متوسط احتکار و اختفای کالا با همکاری دستگاه‌ها نظارتی به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفت. علی پرزحمت در این نشست افزود: با همکاری نیروهای انتظامی، سپاه، اطلاعات و تعزیرات حکومتی تاکنون 37 انبار بزرگ و متوسط در استان مورد شناسایی و پلمپ قرارگرفته و برای آن‌ها نیز تشکیل پرونده شده که از این تعداد کالای 25 انبار بیش از 350 میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است.

او ادامه داد: 31 انبار کشف‌شده در قزوین، سه انبار در بوئین‌زهرا و سه انبار دیگر در شهرستان البرز کشف‌شده و برای 25 انبار پرونده نهایی تشکیل و مابقی نیز در حال تعیین وضعیت کالا قرار دارند. پرزحمت اضافه کرد: اتحادیه‌ها و اصناف باید موجودی انبارهای خود را به‌صورت هفتگی به این سازمان اعلام کنند و در غیر این صورت اگر انبار کالای غیررسمی مورد شناسایی قرار بگیرد مشمول احتکار و اختفا خواهد بود. به گفته این مسئول، تاکنون حدود 400 انبار مجاز در سطح استان برای بازدید تقسیم‌بندی شده تا بازرسی‌ها به‌صورت منظم و مستمر از آن‌ها صورت بگیرد.

او ادامه داد: انبارهای کشف‌شده بیشتر غیرمجاز، مخروبه و تعطیل بوده‌اند که تا به امروز 350 میلیارد ریال از کالاهای کشف‌شده ارزش‌گذاری شده و حدود 600 میلیارد ریال کالای خارجی دیگر باید با نظر دستگاه‌های مرتبط ارزش‌گذاری شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین یادآور شد: 135 واحد گشت مشترک با دستگاه‌های نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، استاندارد و تعزیرات صورت گرفته و بخشی از آن‌ها نیز به تشکیل پرونده منجر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد