hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه موجب کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق می شود

نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه موجب کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق می شود

در برنامه رادیویی پرتو که از صدای مرکز سمنان پخش شد، پیرامون نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه که باعث کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق می شود، نکات لازم ارائه شد.

کارشناس شرکت توزیع برق استان در هشتمین قسمت این برنامه رادیویی گفت: کولرهای گازی برخلاف مدل های آبی، رطوبت محیـط را افزایـش نمی دهد و می بایست در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار گیرد.

محمدعلی نصیری افزود: در هنگام خرید کولرهای گازی دقت به ظرفیت برودتی این دستگاه ها که باید متناسب با فضای مورد استفاده باشد و شرایط آب و هوایی محیط زندگی، امری ضروری تلقی می شود.

وی همچنین تصریح کرد: انتخاب برندهای معتبر کولرهای گازی، توجه به برچسب انرژی با رده بالا، تمیز بودن کندانسور کولرها به لحاظ عبور جریان هوا، نصب کندانسور این دستگاه ها در سایه، درزگیری کامل پنجره ها، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و سرویس به موقع فیلترهای هوا و رادیاتور، از جمله مهم ترین موارد در مدیریت بهینه مصرف برق کولرهای گازی به شمار می روند.

لازم به ذکر است: در بخش گزارشی این برنامه، تحت عنوان بهره گیری از نور طبیعی روز، استفاده از رنگ های روشن در چیدمان منزل و نصب لامپ های ال ای دی به جای لامپ های پرمصرف، مصاحبه ای با شهروندان انجام و راهکارهای لازم در این بخش نیز آموزش داده شد.

گفتنی است: در قسمت نمایشی "آقا و خانم پیک"، با مضمون استفاده از دور کُند کولرهای آبی، توسط عوامل صدای مرکز سمنان میان پرده آموزشی به روی آنتن رفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد