hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > هفتمین جلسه ستاد هماهنگي اقدامات جهادي دانشگاهيان در مبارزه با كرونا برگزار شد

هفتمین جلسه ستاد هماهنگي اقدامات جهادي دانشگاهيان در مبارزه با كرونا برگزار شد

هفتمین جلسه ستاد هماهنگي اقدامات جهادي دانشگاهيان در مبارزه با كرونا با حضور رئیس دانشگاه و دیگر اعضای این ستاد برگزار و چند موضوع در دستور کار قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس دانشگاه سمنان در این جلسه با بیان اینکه جلسات ستاد مقابله با کرونای دانشگاه از همان آغاز شیوع بیماری کووید 19 ، در دانشگاه سمنان تشکیل و تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شد گفت : خوشبختانه نتایج بسیار خوبی از برگزاری جلسات این ستاد حاصل شد و کار خود را به همین روال  و تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه خواهد داد و تصمیمات مورد نیاز برای آموزش دانشجویان و کاهش دغدغه آنان و نیز خانواده‌ها اتخاذ خواهد شد .
دکتر مسعود نصیری افزود : با کمال افتخار اعلام می‌کنیم که با تدابیر اندیشیده شده نه تنها کلاس‌های درس دانشگاه در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد بلکه به همت فناوری اطلاعات دانشگاه کلاس‌های دروس مختلف در فضای مجازی برگزار و به پایان رسید .
به گفته دکتر نصیری ؛ با طراحی سیستم و نرم افزار آزمون‌ساز دانشگاه سمنان امتحانات دانشجویان این دانشگاه با استفاده از این نرم افزار برگزار و تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد .
رئیس دانشگاه سمنان درباره تعطیلی دانشگاه در تابستان هم گفت : بر اساس تصمیم گیری اتخاذ شده در جلسات دانشگاه ، سه هفته تعطیلی در مرداد ماه برای دانشگاه در نظر گرفته شده است تا کارکنان در این مدت از لحاظ روحی و روانی و قوای جسمی استراحت و بعد از تعطیلات با روحیه و توان بالا در محل کار حاضر شوند .
دکتر سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان نیز گفت : هم اکنون حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه با تمام توان در حال فعالیت هستند تا مشکلات و نواقص احتمالی نرم افزار برگزاری کلاس‌های دروس مجازی دانشگاه را برای استفاده دانشجویان برطرف نمایند .
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار بود از 16 تیر کلاس‌های عملی دانشجویان آغاز شود که با اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا در کشور تمهیداتی اندیشیده شد که کلاس‌های دانشجویان تا حد امکان در فضای مجازی برگزار شود  و به موارد بسیار ضروری اکتفاء شود.
دکتر بهروز گل محمدی با بیان اینکه در مجموع چهار هزار و 200 دانشجو برای گذران درس‌های عملی باید به دانشگاه مراجعه می‌کردند اظهار داشت : با تدابیر اتخاذ شده این تعداد به حدود 150 دانشجو رسید که بیشتر آنان نیز از دانشجویان رشته تربیت بدنی هستند.
وی با بیان اینکه کلاس‌های این دانشجویان از 21 تیر آغاز و تا پایان تیر ماه به پایان می رسد  اضافه کرد : کلاس‌های این دانشجویان هم به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که با کمترین تعداد دانشجو و در فضای باز برگزار شود .
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان به اقدامات و تدابیر اندیشیده شده برای حضور دانشجویان در دانشگاه جهت گذران دروس عملی اشاره کرد و گفت : بر این اساس خوابگاه‌های دانشگاه ضد عفونی  و بسته‌های بهداشتی برای دانشجویان تهیه شده است،  ضمن اینکه آموزش دانشجویان و اساتید با موضوع چگونگی رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه برنامه ریزی شده است و دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه فرم سلامت خود را تکمیل و تحویل مرکز بهداشت دانشگاه  دهند .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم به برنامه ریزی‌های انجام شده برای نیمسال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت : پیشنهاد شده است ترم آینده کلاس‌های دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت مجازی و کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، البته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود ، اما باز هم باید دید تا آن موقع شرایط کشور به لحاظ بیماری کرونا چگونه است و آیا امکان برگزاری کلاس‌های درس حضوری برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود خواهد داشت یا خیر ؟
دکتر فرزین یغمایی معاون اداری،مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان نیز گفت : بسته‌های مورد نیاز برای دانشجویانی که قرار است درس عملی خود را در دانشگاه بگذرانند خریداری و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .
دکتر یغمایی خاطر نشان کرد : همچنین برای تأمین سلامت کارکنان دانشگاه مواد ضد عفونی کننده و  ماسک خریداری و بنا به درخواست واحدها برای استفاده نیروهای آن مجموعه در اختیار آنان قرار گرفته و می‌گیرد .
دیگر حاضران در جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را راجع به دستورات جلسه ارائه و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد