hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در فرهنگ ولایتمداری مردم تأثیرگذار است

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در فرهنگ ولایتمداری مردم تأثیرگذار است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را در تقویت فرهنگ ولایت مداری مردم تأثیرگذار دانست و گفت: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم جوانان را به مطالعه درباره زندگی اهل‌بیت (ع) ترغیب و تشویق کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نشست کتابداران شهرستان‌های شاهرود و میامی با حضور حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود؛ کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی؛ معصومه صدیقی فر، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و قاسم رؤفی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با محوریت هرچه بهتر برگزار شدن دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و بررسی مشکلات کتابخانه‌ها برگزار شد.
حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی پس از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی برای استفاده مراجعان و اعضای فعال آن بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی کتابداران، قصه‌گویی، معرفی کتاب، نقاشی، اجرای نمایشنامه‌های تک نفره، روخوانی و روان‌خوانی کتاب از اقدامات کتابداران برای استفاده از روزهای در خانه ماندن کرونایی در فضای مجازی است.
 وی با اشاره به این مطلب که کتاب و کتاب‌خوانی یک ابزار اثرگذار فرهنگی و تربیتی است که ترویج آن از طریق برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها و مسابقات در جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور لازم و ضروری است اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در تقویت فرهنگ ولایت مداری مردم تأثیرگذار است و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم جوانان را به مطالعه درباره زندگی اهل‌بیت (ع) ترغیب و تشویق کنیم.
شاکری از کتابداران خواست در فرصت باقیمانده دهمین جشنواره کتاب‌خوانی ملی رضوی هرچند که کرونا محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی را در این حوزه رقم‌زده، تلاش کنند.
در خاتمه کتابداران به بحث و تبادل‌نظر در خصوص برگزاری برنامه‌های شاخص فرهنگی به‌ویژه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی؛ فعالیت فرهنگی در فضای مجازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مشکلات کتابخانه‌ها پرداختند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد