hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > مجوزی برای نهضت ملی در زرقان نداده‌ایم/ شیراز بهترین سایت دفع زباله در کشور را دارد

معاون حفاظت محیط زیست فارس:

مجوزی برای نهضت ملی در زرقان نداده‌ایم/ شیراز بهترین سایت دفع زباله در کشور را دارد

معاون انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد که این اداره مجوزی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن شهر زرقان در محدوده پالایشگاه نداده و تنها اعلام کرده است که با ضوابط انطباق دارد اما توصیه نمی‌شود.

نهاوندی پیرامون احداث شهرکی در شهر زرقان و نزدیکی پالایشگاه شیراز در قالب نهضت ملی مسکن، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست در جواب نامه‌ای اعلام کرده که محل مورد نظر با ضوابط انطباق دارد اما به دلیل احتمال تاثیرپذیری از پالایشگاه، احداث واحدهای مسکونی در آن نقطه توصیه نمی‌شود.

وی ضمن تاکید براینکه هیچ مجوزی برای احداث مسکن در نزدیکی پالایشگاه شیراز توسط حفاظت محیط زیست فارس صادر نشده است، گفت: این اداره کل عرصه‌ای را برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی در شهر زرقان پیشنهاد داده است.

نهاوندی در پاسخ به سئوالی در خصوص پایش آلایندگی صنایع در محدوده شهرستان زرقان، توضیح داد: اداره کل حفاظت محیط زیست در موضوع آلاینده‌های صنعتی به هیچ وجه مسامحه نمی‌کند؛ اما ادعای آلودگی و تاثیرات آن بر بروز بیماری‌های غیرواگیر مزمن، باید متکی به مستندات ارائه شده از سوی مراجع رسمی بود.

وی ضمن تاکید براینکه آمار مستندی در خصوص افزایش ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی صنعتی در زرقان از سوی مراجع رسمی، اعلام نشده است، گفت: طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه محیط زیست انسانی را شاهد بوده‌ایم، اما شرایط شهر زرقان، ویژه بوده و به همین دلیل پایش‌های دقیق و مستمری انجام شده است.

نهاوندی ضمن تصریح اینکه زرقان تنها منطقه‌ای در فارس محسوب می‌شود که مجوز استقرار صنایع آلاینده در آن داده نمی‌شود، گفت: بسیاری از صنایع مستقر در زرقان آلایندگی را کنترل کرده‌اند و با صنایع آلاینده نیز مواجهه قانونی انجام شده است. امیدوار هستیم که با پیگیری‌ها شرایط این شهر بهبود پیدا کند اگرچه نیازمند زمان است.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال دیگری گفت: سایت دفع زباله برمشور شیراز بهترین سایت در کشور محسوب می‌شود و دارای استانداردهای مناسبی است؛ کار پایش آلودگی منابع آب و خاک در محدوده این سایت به شکل مستمر انجام می‌شود و تاکنون شاهد هیچ نوع از آلودگی نبوده‌ایم.

نهاوندی ادامه داد: در سایت برمشور، لاگن‌های تبخیری ایزوله و نفوذناپذیری برای جمع‌آوری شیرابه زبانه پیش‌بینی شده و شهرداری به دنبال اعمال روش‌های مناسبی برای تصفیه این شیرابه بوده است. اما کار نمونه برداری از منابع آب زیرزمینی بالادست و پائین دست این سایت به شکل مستمر انجام می‌شود.

معاون حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد که در شیراز بالغ بر شصت درصد از کل پسماند خانگی جمع‌آوری شده تفکیک و کار تبدیل بخشی از آن به بایوکمپوست و ورمی کمپوست انجام می‌شود و این موضوع حجم زباله دفع شده را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد