hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۱۴۴ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان تعیین تکلیف شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان

۱۴۴ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان تعیین تکلیف شد

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: ۱۴۴ قرارداد بسته شده بین سرمایه‌گذاران و این شرکت برای ایجاد واحدهای تولیدی در سطح ۹۱ هکتار از زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سه سال گذشته، تعیین تکلیف، بازپس گیری و خلع ید شد.

رضا شهمرادی در نشست با تعدادی از متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، اظهار کرد: از این سطح، ۶۵ هکتار خلع ید شده و ۲۶ هکتار باقی مانده هم با پیگیری شرکت منجر به فسخ قرارداد با سرمایه‌گذاران شده است.

وی یادآور شد: آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، سبب ورود سرمایه‌گذاران جدید برای ایجاد واحدهای تولیدی خواهد شد که در سه سال اخیر با واگذاری ۱۹۶ هکتار زمین به متقاضیان تعداد۳۵۸ قرارداد ایجاد واحد تولیدی در بخش‌های مختلف بسته شد.

شهمرادی گفت: کمیته پایش برای تعیین تکلیف زمین های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان همچنان فعال بوده تا زمین‌های راکد را از متقاضیانی که اراده‌ای برای بهره برداری از آن در زمینه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ندارند، تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: متقاضیانی که زمین را به قصدی به غیر از سرمایه‌گذاری صنعتی در اختیار دارند، شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای فراهم کردن آسان سازی شرایط سرمایه گذاری جدید و حمایت دولتی، تعارفی با آن این دسته از افراد ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان افزود: چنانچه متقاضیانی امکان دریافت زمین را داشته باشند ولی به تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز واحدهای عمل نکنند، مطابق قانون، زمین واگذار شده از آن پس گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که وظیفه اصلی شهرک‌های صنعتی، تامین زمین، زیرساخت و انجام پروژه‌های عمرانی است، گفت: طی سه سال اخیر ایجاد زیرساخت های برای سرمایه‌گذاران علاقمند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان از رشد قابل‌توجه برخوردار است.

گلستان ۶۵۰ واحد صنعتی فعال با ظرفیت ۹ هزار و ۵۰۰ شغل در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.ایرنا

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد