hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حلزون "آكاتينا فوليكا" آسیب‌زا است/ خطر ابتلا به تب حلزون

معاون محیط زیست فارس:

حلزون "آكاتينا فوليكا" آسیب‌زا است/ خطر ابتلا به تب حلزون

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: نگهداری، تکثیر و پرورش حلزون "آكاتينا فوليكا" آسیب‌زا است، آكواريوم‌داران باید هشدارها دراین زمینه را جدی بگیرند.

نبی‌الله مرادی گفت: متاسفانه تكثير و پرورش، خريد و فروش و نگهداري حلزون "آكاتينا فوليكا" يا "حلزون غول پيكر آفريقايي" در حال گسترش است حال آنکه چنین اقدامی دارای آسیب خواهد بود.

وی با اشاره به تهديد پراكنش اين گونه غيربومي به عنوان آفت بالقوه و مهاجم بر عرصه های كشاورزي، اضافه کرد: این گونه غیربومی با تأثير منفي بر اكوسيستم‌هاي طبيعي، می‌تواند اثرات زیانباری بر بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشد.

مرادی گفت: غيرقانوني بودن واردات، صادرات، خريد، فروش، نگهداري، حمل، تكثير و پرورش و نمايش جانوران وحشي بومي و غيربومي زنده يا مرده در مبادی ورودی و خروج اطلاع رسانی شده است و اجزاء و محصولات جانبي آنها بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست نباید جابجا و نگهداری شود.

این مقام مسئول گفت: از كليه افراد و اصنافي كه اقدام به نگهداري و تكثير اين گونه حلزون مي‌کنند تقاضا داریم که تا پایان آبان امسال، این جانوران را به نزدیکترین اداره محیط زیست در شهرستان‌های سراسر فارس تحویل دهند.

مرادی به افرادی که از این گونه حلزون در موارد درمانی استفاده می کنند، گفت: حلزون‌ها ناقل انگلند و اگر حلزون به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و انگل‌های آن وارد بدن انسان شود، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر تب حلزون وجود دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد