hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > بازار مطمئن پیشران تولید است

رئیس جهادکشاورزی فارس:

بازار مطمئن پیشران تولید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: وجود بازار مطمئن در حوزه تولید، علاوه بر ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان برای حفظ بازار، آنها را به نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود ترغیب می کند.

مجتبی دهقان پور شنبه بیست و هشتم مهر در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی غذا و تغذیه استان فارس به ریاست حسینعلی امیری استاندار فارس، بیان کرد: افزایش تولید به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد، منجر به رشد اقتصادی کشور نیز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ استان فارس در چند سال اخیر با بررسی ظرفیت و چالش های موجود در حوزه تولید، اقدام به ایجاد یک بانک جامع اطلاعات صنایع تبدیلی در فارس به عنوان یک پایگاه داده ارزشمند کرده است. 

دهقان‌پور گفت: در این پایگاه، اطلاعاتی از جمله نوع فعالیت، ظرفیت تولید، مواد اولیه و محصولات تولیدی و در نهایت بازار هدف به صورت یک منبع داده جامع در اختیار فعالان صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس قرار می گیرد. 

وی با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به عنوان یک سیستم تصمیم یار عمل می کند، افزود: با تحلیل داده های موجود در این بانک، می توان فرصت های سرمایه گذاری جدید را شناسایی و تهدیدات پیش روی صنایع را پیش بینی کرد. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از جمله امکانات این پایگاه اطلاعاتی، شناسایی و ارزیابی رقبای موجود و شناخت ظرفیت های بازار برای سرمایه گذاران است. 

او به اقدامات آموزشی و ترویجی انجام شده در بحث کد شناسه سلامت محصولات کشاورزی استان فارس اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی برای کشاورزان با هدف ترویج فرهنگ استفاده از محصول سالم و اقدام برای دریافت کد شناسه از جمله فعالیت های انجام شده است.

رئیس جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و صادرات آنها ملزم به دریافت کد شناسه سلامت است، افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان موظف هستند اطلاعات کامل محصولات خود را درسامانه سبک و سماک ثبت کنند.

دهقان‌پور، افزایش اعتماد مصرف کننده محصولات کشاورزی، شفافیت در زنجیره تولید و ارتقای صادرات و حمایت از کشاورزان را از جمله مزایای دریافت کد شناسه سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، کشاورزان تشویق می شوند محصولات با کیفیت تولید کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد