hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > پلمب یک مرغداری در قیروکارزین 

پلمب یک مرغداری در قیروکارزین 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین گفت: به دستور دادستان شهرستان یک واحد ‌مرغداری به علت رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی و نساختن و نصب‌ نکردن داکت و هواکش پلمب شد.

عباس قائدی با بیان اینکه مرغداری‌ها ملزم به ساخت داکت و هواکش هستند، گفت: تاکنون از تعداد۶مرغداری موجود در قیروکارزین، ۲ مرغداری این اقدام را انجام داده‌اند و به دیگر واحدها هم برای انجام این اقدام یک ماه فرصد داده شده است.

او با بیان اینکه داکت هواکش یکی از کاربردی‌ترین لوازم در صنعت مرغداری است، گفت: از مهمترین مشکلات واحدهای مرغداری مستقر در نزدیکی مناطق مسکونی، بوی بد هوای خروجی سالن‌ها است که با ایجاد داکت می توان آن را کاهش داد.

قائدی با بیان اینکه مشکلات مرغداری‌ها زمانی حاد می‌شود که بستر پرورش مرغ خیس و حاوی رطوبت زیاد باشد، گفت: به علت خیسی بستر گاز آمونیاک زیادی تولید می شود و مرغدار مجبور به تهویه بیشتر سالن مرغداری خواهد بود.

او گفت: از سویی ذرات گرد و خاک و پر پرنده به طور دائم در هوای خروجی فن‌ها مشهود است، که می‌تواند محیط بیرون مرغداری را آلوده و کثیف کند و با نصب داکت می‌توان تاحدودی این مشکل را مدیریت کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست قیروکارزین گفت: داکت کانالی است معمولاً از جنس ورق فلزی که مسیر حرکت هوای خروجی فن ها رابه سمت پائین و حوزچه های پر از آب حاوی مواد ضد عفونی هدایت می کند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد