hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اسرائیل منتظر معجزه‌ مقاومت غزه و حزب‌الله که هیمنه‌ آنان را لگدمال می‌کند، باشند

اسرائیل منتظر معجزه‌ مقاومت غزه و حزب‌الله که هیمنه‌ آنان را لگدمال می‌کند، باشند

خطیب جمعه تهران گفت: تجربه‌ی چهار دهه گذشته گواه آینده است که صهیونیست‌ها در صورت ادامه‌ی تجاوزات باید منتظر معجزه‌ی مقاومت غزه و حزب‌الله که هیمنه‌ی آنان را لگدمال می‌کند باشند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت طی سخنانی با اشاره به نقش علما در تبیین ارزش‌های اخلاقی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر این ارزش‌های والا را در دنیای خالی از ارزش‌های اخلاقی تبیین می‌فرمایند. هم‌چنین شهید سید حسن نصرالله در پی انوار انقلاب اسلامی پرورش یافت و رشد کرد تا بر جهان اسلام سایه گستراند. این شخصیت برجسته در سه‌دهه مدیریت، فرماندهی و رهبری نهاد علمی، معنوی، اخلاقی، سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان این نهاد را به یک شجره طیبه‌ی روئیده در بوستان قرآن و عترت تبدیل کرد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: این شهید به‌عنوان بازوی قدرتمند رهبر جهان اسلام در برافراشتن خیمه‌ی مقاومت اسلامی در جهان اسلام نقش محوری داشت. این شخصیت تجسم ارزش‌های اخلاقی بود. اینکه می‌بینید این رهبر هوشمند در لبنان با ادیان و مذاهب مختلف، به‌عنوان پرچمدار مقاومت شناخته می‌شود و اینکه شخصیت‌های برجسته مسیحی و علمای فرهیخته‌ی اهل‌سنت او را پرچمدار اقتدار و وحدت ملی در لبنان و مایه عزت دنیای عرب می‌دانند، از شجاعت و عقلانیت و معنویت او الهام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی و شاگردان او، سید حسن نصرالله‌ها، سلیمانی‌ها، نیلفروشان‌ها، سنوارها، هنیه‌ها و المهندس‌ها نماد استواری و ایستادگی در کنار حق هستند. مجاهدت برای سعادت و هدایت جامعه‌ی بشری دغدغه‌ی این عزیزان است. مبارز‌ه‌ی با ظلم، تجاوز و تعدی، تلاش برای بسط عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق مظلومان، رأفت و رحمت نسبت به بندگان خدا، اصرار بر هدایت و رستگاری از ویژگی‌های مردان خداست.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: استخوان کودکان و زنان و مردم غزه و لبنان زیر بمب‌های دشمن می‌شکند و این درس انقلاب اسلامی به بشریت امروز است که مقاومت ادامه دارد. از سید نصرالله سوال شد که "رمز محبوبیت و احترام به شما در لبنان میان احزاب و رقبای سیاسی چیست؟ او گفت ما برای رقبای سیاسی‌مان بیش از وزن واقعی که دارند، احترام قائلیم." سیاست‌مداران ما از او درس بگیرند. مسئولان اگر خواستار وفاق‌اند، برای رقبای خود وزن بیشتری قائل باشند.

وی خاطر نشان کرد: راه مبتنی بر عقلانیت، شجاعت و مقاومت قطعاً پیروز است و نباید در این مهم تردید داشت.

خطیب جمعه‌ی تهران در ادامه‌ی سخنان خود خاطر نشان کرد: یاد شهید یحیی سنوار فرمانده‌ی مومن، اندیشمند و مجاهد را گرامی می‌داریم؛ این شهید نمادی از ارزش‌های والای مدرسه‌ی قرآن، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بود. او در یک سخنرانی گفته بود "راه و اندیشه‌ی من راه علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) است و از امیرالمومنین علی(ع) آموخته‌ام که دنیا دو روز است؛ یک‌روز که هرکه اراده کند نمی‌تواند به زندگی ما پایان دهد و روزی هم که مرگ و شهادت فرا می‌رسد و کسی نمی‌تواند شهادت و لقای الهی را از ما دور کند." امروز عاشورا در غزه وجود دارد و نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت در آورده است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: یاد فرمانده‌ی شهید، مجاهد اندیشمند سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان که بعد از چهار دهه در راه حفظ امنیت امت اسلام به شهادت رسید را گرامی می‌داریم. حضور باشکوه و هوشمندانه‌ی ملت ایران در بسیاری از شهرها را گرامی داشته و قدردانی می‌کنیم. این حضور مردمی، تداعی‌کننده‌ی حضور مردم در نماز نصر بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات منطقه از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تاکنون عنوان کرد: این رژیم در سال 1948 میلیادی و 1327 شمسی با حمایت قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل و هم‌چنین با قتل عام حدود 200 هزار فلسطینی و آوارگی بیش از 800 هزار شکل گرفت. این رژیم تا امروز جنگ‌های متعددی داشته و چهار جنگ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است. اولین جنگ که با نام جنگ اشغال انجام شد، در سال 1348 کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن، عراق، یمن و عربستان تهاجمی علیه این رژیم داشتند.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: این جنگ که حدود 10 ماه طول کشید، متأسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب شکست خورد. صهیونیست‌ها در این جنگ تمام نواحی که در طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل تعریف شده بود را به‌دست آوردند و فقط غزه و کرانه‌ی باختری از این طرح خارج ماند.

وی بیان کرد: جنگ دوم نیز هشت سال بعد در سال 1956 میلادی بعد از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر وقوع یافت. در این جنگ، مصر با حدود 5000 کشته با تهاجم صهیونیست‌ها و حمایت غرب شکست خورد. جنگ سوم در 1967 میلادی معروف به جنگ شش‌روزه بود و صهیونیست‌ها تهاجم را آغاز کردند و ارتش‌های مصر، سوریه و اردن را شکست دادند و صحرای سینا، بلندی‌های جولان، غزه، کرانه‌ی باختری و بیت‌المقدس را تصرف کردند و بعد از شش‌روز اعلام آتش‌بس شد و کشورهای عربی این آتش‌بس را قبول کردند و اعراب بیش از 21 هزار کشته، 45 هزار مجروح و 6 هزار اسیر داشتند.

خطیب جمعه‌ی تهران عنوان کرد: غزه و کرانه‌ی باختری در این جنگ در ظرف یک دقیقه سقوط کرد ولی امروز می‌بینیم که غزه یک‌سال است مقاومت می‌کند. جنگ چهارم در سال 1973 میلادی بود که مصر و سوریه حمله را آغاز کردند اما بسیاری از سیاستمداران خیانت کردند و صهیونیست‌ها پیروز شدند.

ابوترابی‌فرد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه را برای اقتدار امت اسلام هموار کرد. بعد از انقلاب، صهیونیست‌ها هفت جنگ با لبنان و فلسطین داشتند که در همه‌ی این هفت جنگ شکست خورده‌اند. هیچ دولت عربی و لشکرهای کلاسیک حضور نداشتند و بلکه انقلاب اسلامی، ایمان و عقیده حضور داشت.

وی افزود: در سال 1982 میلادی و 1361 شمسی صهیونیست‌ها در بحبوحه‌ی جنگ تحمیلی ما، به لبنان حمله کردند و تا بیروت پیش رفتند و سربازان اسرائیل جنایات بی‌نظیری کردند و 18 سال جنوب لبنان را در دست داشتند. اما سال 2000 میلادی مقاومت اسلامی ملت لبنان با حضور مسلمانان و مسیحیان، حزب‌الله لبنان در ادامه‌ی فرماندهی سید حسن نصرالله با حملات پی در پی نظامی صهیونیستی‌ها را که میلیاردها دلار در جنوب دلار هزینه کرده بودند و می‌خواستند جنوب لبنان را به‌عنوان کمربند حفاظتی سرزمین‌های اشغالی در دست داشته باشند، شکست داده و مجبور به عقب‌نشینی کامل از لبنان کردند؛ جز بخشی از حوزه‌ها که به‌دست رزمندگان آزاد خواهد شد. این اولین شکست اسرائیلی‌ها بعد از نیم‌قرن جنایت و کشتار بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در سال 2006 میلادی اسرائیل تهاجمی برای محو و خلع سلاح حزب‌الله و به‌اصطلاح تغییر نقشه‌ی خاورمیانه داشتند ولی نتیجه‌ی آن شکست صهیونیست‌ها و افزایش اقتدار حزب‌الله رقم خورد. صهیونیست‌ها با حدود 300 هزار نیروی نظامی، انواع جنگنده و ناوچچه‌ای جنگی حزب‌الله را مورد تهاجم قرار دادند اما بعد از 33 روز، رزم بی‌امان و فرماندهی هوشمندانه‌ی سید نصرالله و اندیشه‌های الهام‌بخش سردار سلیمانی‌ها و نیلفروشان‌ها حزب‌الله پیروز شد و اسرائیل تقاضای آتش‌بس کرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: بعد از آن نیز تمامی تهاجم‌های دشمن به کشت رسیده است. تجربه‌ی چهار دهه گواه آینده است که صهیونیست‌ها در صورت ادامه‌ی تجاوزات باید منتظر معجزه‌ی مقاومت غزه و حزب‌الله که هیمنه‌ی آنان را لگدمال می‌کند باشند. تحلیلگر نظامی رسانه‌ی صهیونیستی معاریو می‌نویسد که " به‌نظر من روز به روز بیشتر در باتلاق غزه غرق می‌شویم".

وی گفت: اسرائیل بعد از هزینه‌های هنگفت و گسترش نفرت جهان از صهیونیست‌ها به هیچ‌یک از اهداف تهاجم به غزه و لبنان نرسیده‌اند. شاهد جنایت و وقاحت این رژیم و هم‌چنین انفعال هستیم. تل‌آویو بیش از یک‌سال است که با مهلک‌ترین چالش‌های نظامی، اجتماعی و سیاسی مواجه است. جنگ از جنوب، شمال، شرق و آتش عراق، یمن، لبنان و غزه این رژیم را در حال قرار داده که به موجودیت و امنیت خود فکر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز شرایط تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: برخی صاحب‌نظران غربی نوشته‌اند "اسرائیل از نظر استراتژیک تمام شده و این رژیم از نظر اقتصاد، سیاسی و نظامی و واقعیت اجتماعی به‌شدت متزلزل است".

ابوترابی‌فرد با اشاره به عملیات موشکی وعده صادق2 اظهار داشت: بازرش سابق سازمان ملل در این‌باره گفته است "حمله موشکی ایران در وعده صادق2 متراکم‌ترین و پیچیده‌ترین حمله موشکی بالستیک جهان است که هشدار جدی‌ای برای رژیم تل‌آویو و شرکای آن در زمینه‌ی اقدامات تلاقی‌جویانه را به همراه داشته است." 

وی تصریح کرد: این شرایط امروز جهان اسلام است و امت اسلام باید بر اصولی که این قدرت را خلق کرده ثابت‌قدم باشند. این اصول نیز عقلانیت، معنویت، شجاعت و ایستادگی در صراط مستقیم، وحدت کلمه در حول محور قرآن، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند.

منبع: etemadonline-679771

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد