hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هشدار تازه عراقچی به اسراییل : پاسخ قاطع می دهیم

هشدار تازه عراقچی به اسراییل : پاسخ قاطع می دهیم

عراقچی با تکرار موضع اصولی کشورمان مبنی بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه، تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران در عین تلاش همه جانبه برای حراست از صلح و امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان کننده به هر گونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است.

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ایران در عین تلاش همه جانبه برای حراست از صلح و امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان کننده به هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است.

 در تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که عصر دیروز (سه‌شنبه) انجام شد، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگو، وزیرخارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فاجعه بار انسانی ناشی از ادامه نسل کشی در غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست همه ظرفیت‌های این نهاد بین‌المللی را به منظور توقف جنایات و تجاوزات رژیم اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و غزه بکار گیرد.

عراقچی با تکرار موضع اصولی کشورمان مبنی بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه، تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران در عین تلاش همه جانبه برای حراست از صلح و امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان کننده به هر گونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است. وی تاکید کرد که مسئولیت عواقب گسترش ناامنی در منطقه بر عهده این رژیم و حامی اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه در پی ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان، بر تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ و لزوم امدادرسانی به آسیب دیدگان و آوارگان ناشی از جنگ غزه و لبنان تاکید کرد. 

گوترش با تاکید بر اهمیت حفاظت از حاکمیت لبنان، ادامه استقرار نیرو‌های صلحبان این نهاد در جنوب لبنان با وجود تهدید‌های متوجه این نیرو‌ها را در همین راستا ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین پیرامون اوضاع یمن و وضعیت انسانی در این کشور به تبادل نظر پرداختند.

 

 
 

 

 

 

 

منبع: sharghdaily-945897

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد