hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > یک مقام وزارت بهداشت مدعی شد: در هیچ جای دنیا محدودیتی برای سن بارداری وجود ندارد

یک مقام وزارت بهداشت مدعی شد: در هیچ جای دنیا محدودیتی برای سن بارداری وجود ندارد

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت مدعی شد: در هیچ جای دنیا هیچ‌گونه محدودیتی به خاطر سن برای بارداری قائل نمی‌شوند.

صابر جباری، رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با روزنامه اعتماد گفت‌‌وگو کرده است. 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • بازه سنی بارداری از نظر قانونی در گذشته هیچ منعی نداشته است، منتها به منظور اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده به غلط قبلا محدودیت سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را قائل شدیم که هیچ زنی زیر 18 سال یا بالای 35 سال باردار نشود.
  • در هیچ جای دنیا هیچ‌گونه محدودیتی به خاطر سن برای بارداری قائل نمی‌شوند.
  •  توصیه ما این است که اگر برای دختر یا پسر، بلوغ جنسی اتفاق افتاد و در کنار آن بلوغ روانی و اجتماعی هم حاصل شده بود در سنین کمتر از ۲۳ و ۲۴ سال ازدواج کنند و در دو سال اول ازدواج زوجین، اولین اقدام به فرزندآوری را انجام دهند اگر دچار ناباوری اولیه باشند زودتر تشخیص داده شود چراکه اگر تشخیص با تاخیر روبه‌رو شود، درمان آنها سخت‌تر می‌شود ولو اینکه طرف یک بچه بخواهد.
  • در سن بالاتر هم نباید برای فرزند‌آوری منع و محدودیتی قائل شویم. با توجه به اینکه سن ازدواج در کشور ما و در دنیا افزایش یافته اگر ترس و هراس بی‌خود از سن در ازدواج و بارداری ایجاد کنیم بازهم در فرهنگ بومی کشور، امکان ازدواج را از بسیاری از دختران‌مان می‌گیریم، چه‌بسا اینکه دختری اگر بخواهد در ۳۴ و ۳۵ سالگی ازدواج کند و ما بگوییم به خاطر سن اصلا نباید باردار شود، او را از ازدواج محروم می‌نماییم، از مادری محروم می‌کنیم و کلا او را از زندگی محروم می‌کنیم. 

 

منبع: etemadonline-679445

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد