hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) سیستم ضد پهپاد جدید پنتاگون قابل بازیافت است

(تصاویر) سیستم ضد پهپاد جدید پنتاگون قابل بازیافت است

Roadrunner-M اولین سلاح انفجاری قابل بازیافت در جهان نیز هست. در واقع یک پهپاد رهگیر است که اگر پرتاب شده، اما با هدف درگیر نشود، قابل بازگرداندن است.

پنتاگون قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری برای ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سیستم قابل استفاده مجدد Roadrunner-M (یک رهگیر VTOL) به کمپانی Anduril اعطا کرده است. Anduril یک پیمانکار دفاعی استارتاپی است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در زمینه ارائه محصولات هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می‌کند.

به گزارش روزیاتو، این استارتاپ در حال توسعه تعدادی پهپاد پیشرفته و سیستم‌های ضد پهپادی است – و حتی چراغ سبز پنتاگون برای رفتن به مرحله بعدی در توسعه CCA (هواپیمای رزمی مشترک) جنگنده نسل ششم NGAD دریافت کرده است.

Anduril قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری برای Roadrunner-M دریفات کرده است

هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری پنتاگون برای سیستم ضد پهپاد جدید Roadrunner-M

«Roadrunner-M می‌تواند به محض دریافت اولین نشانه خطر، برخاسته و اهداف دوردست را تعقیب و رهگیری کند، که به اپراتور‌ها اطلاعات و زمان بیشتری برای ارزیابی هدف و قوانین درگیری می‌دهد. اگر نیازی به انهدام هدف نباشد، Roadrunner-M می‌تواند به راحتی به پایگاه برگردد و در یک مکان از پیش تعیین شده برای سوخت گیری و استفاده مجدد فوری فرود بیایید.» – اندوریل

توسعه Roadrunner بسیار سریع بوده و از ژانویه ۲۰۲۴ به طور عملیاتی برای ارزیابی رزمی به کار گرفته شده، و البته در کمتر از دو سال از یک ایده به یک راه حل میدانی تبدیل شده است. توسعه سریع پهپاد‌ها به این معنی است که راه حل‌هایی برای مقابله با آنها باید در مقیاسی به همان سرعت توسعه و ارائه شود.

منبع: fararu-786390

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد