hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > غربالگری رایگان سرطان‌پستان برای 159 هزار بانو در فارس

معاون علوم پزشکی شیراز خبر داد:

غربالگری رایگان سرطان‌پستان برای 159 هزار بانو در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع ترین سرطان بانوان در دنیاست، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری،  159 هزار نفر از بانوان بالای 30 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر ابتلا به سرطان پستان به صورت رایگان غربالگری شدند.

به گزارش رویدادایران به نقل از علوم پزشکی شیراز، دکتر«عباس رضاییان زاده» با تاکید بر اهمیت آگاهی ‌بخشی به عموم  درباره سرطان پستان، بیان داشت: سرطان پستان، شایع‌ترین سرطان در میان بانوان است و مهمترین عامل مرگ و میر به علت سرطان در بانوان به شمار می رود.

او ضمن بیان اینکه شناسایی سرطان پستان در مراحل اولیه این بیماری می تواند به درمان سریع تر و کم هزینه تر کمک کند، افزود: بانوان بالای 30 سال در مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات غربالگری و معاینه پستان را از سوی ماماها و پزشکان آموزش دیده، به صورت رایگان دریافت می کنند و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به سطوح تخصصی ارجاع داده می شوند.

رضاییان زاده با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری، 159هزار معاینه و غربالگری رایگان سرطان پستان در بانوان بالای 30 سال صورت گرفته است، ادامه داد : 6 هزار 323 نفر از این تعداد برای اقدامات تشخیصی و درمانی به سطوح تخصصی ارجاع داده شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه افزود: اطلاعات و نتایج غربالگری سرطان پستان، در سامانه اطلاعات سلامت ثبت شده و در مراقبت های دوره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اهمیت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان گفت: تمامی بانوان می توانند برای دریافت آموزش‌های لازم و خدمات ارزیابی سرطان پستان به نزدیک‌ترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد