hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی «شیراز؛ پایتخت زیست محیطی آسیا» تشکیل شد

کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی «شیراز؛ پایتخت زیست محیطی آسیا» تشکیل شد

گزارش معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز درباره تشکیل کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی شیراز؛ پایتخت زیست‌محیطی آسیا در سال ۲۰۲۴ به عنوان نخستین دستور یکصد و هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شیراز پایتخت زیست‌محیطی آسیا در ۲۰۲۴ در نیمه دوم آذر ماه سال جاری، گفت: برگزاری این همایش بین‌المللی یک فرصت برای ریل‌گذاری شهر شیراز در تداوم پایتخت زیست‌محیطی آسیا است.
 
مسعود زارعی افزود: عنوان پایتختی زیست محیطی آسیا برای شهر شیراز تنها یک عنوان منوط به یک دوره مدیریتی نیست؛ بنابراین برگزاری این همایش تداوم یک مسیر برای پایداری داشته‌های و توسعه آنها است.
وی با اشاره به داشته‌های شهر شیراز در ارزیابی شاخص‌های زیست محیطی بین ۸۰ شهر آسیایی عضو مجمع شهرداران آسیا خاطرنشان کرد: در همایش بین‌المللی پیش رو، پنل و نشست‌های تخصصی به منظور تقویت این شاخص‌ها برگزار می‌شود.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و گفت: تعیین تکلیف سایر دستگاه‌ها در کنار مجموعه مدیریت شهری مرتبط با اجرای قانون هوای پاک و محیط زیست نیز دنبال می‌شود.
 
زارعی درباره دومین دستور کار جلسه مبنی بر الزام شهرداری برای تهیه طرح مطالعات شناسایی منشأ آلودگی‌های کلان‌شهر شیراز نیز گفت: مقرر شده است شهرداری شیراز طی یک قرارداد با دانشگاه شیراز طرح جامع مشاور تهیه کند.
 
 وی ادامه داد: یکی از پیشنهادهای این کمیسیون به شهرداری شیراز استفاده از نتیجه طرح‌های مطالعاتی برای ارائه نتایج در این همایش بین‌المللی است.
 
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز درباره این موضوع گفت: این کارگروه اقدامات خود را با بهره‌گیری از راهبردهای شهرداری شیراز، تشکیل جلسه با کارگروه‌های داخلی و خارج از شهرداری، ارائه نظرات اساتید دانشگاهی و تجربیات سایر کشورها و احصای شاخص‌های محیط زیست در کلان‌شهر شیراز با رویکرد فضای سبز و زیرساخت‌های شهری، حمل‌ونقل عمومی و توسعه شبکه دوچرخه‌سواری، انرژی تجدیدپذیر و نو،کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کیفیت هوا و مدیریت پسماند،  دنبال کرده است.
 
روح‌الله خوشبخت درخصوص  فعالیتهای دبیرخانه «شیراز، پایتخت زیست‌محیطی  آسیا» افزود: تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری جلسات و نشست‌های علمی محیط زیستی، برگزاری رویدادها، پروژه‌های مرتبط با شاخص‌های محیط زیستی و برگزاری همایش، آموزش تخصصی و شهروندی از جمله فعالیت‌های این دبیرخانه است.
 
به گفته معاون شهردار شیراز؛ هدف از برگزاری نشست‌های تخصصی، مطرح کردن مشکلات و چالش‌های محیط زیستی با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحب‌نظران کشوری و ارائه راه‌حل و صدور بیانیه راهبردی دراین‌باره و استفاده از این نظارت در تدوین سندهای محیط زیستی آینده است‌.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۶ نشست علمی در سال جاری افزود: این نشست‌ها از ۲۶ اردیبهشت با موضوع «آمایش سرزمین، شیراز شهر تاب‌آور» شروع شده  و تا ۳۰ آبان ماه با محوریت شهر هوشمند ادامه دارد.
 
 ارائه نقطه نظرات درباره فرونشست زمین در شیراز از دیگر محورهای ارائه گزارش شهرداری شیراز درباره تشکیل کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی شیراز پایتخت زیست‌محیطی آسیا ۲۰۲۴ بود که خوشبخت درباره این موضوع گفت: تنها راه‌حل، ثبت تراز آب زیر‌زمینی و یا حل بحران آب است.
 
برگزاری کنگره بین‌المللی شیراز و مدیریت محیط زیست شهری در آذر ماه سال جاری با هدف اجرای پنل‌های تخصصی ملی و بین‌المللی، افتتاحیه دفتر دائمی محیط زیست شهرداری شیراز و راه‌اندازی وبسایت همایش و آغاز فعالیت از تاریخ ۲۰ شهریور در پذیرش مقالات و پذیرش و دریافت ۸۹ اثر کاریکاتور از کاریکاتوریست‌های مشهور دنیا از دیگر صحبت‌های معاون شهردار شیراز درباره اهداف و اقدامات انجام شده تاکنون در راستای برگزاری همایش بود.
 
همچنین قدردانی از سه اثر برگزیده مسابقه طراحی پوستر «شیراز؛ پایتخت زیست‌محیطی آسیا» توسط اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و معاونت خدمات شهری شهرداری انجام شد.
انتهای پیام
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد