hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > 10 سریال کارآگاهی تازه که از دستتان در رفته‌است

10 سریال کارآگاهی تازه که از دستتان در رفته‌است

در اینجا ما 10 سریال کارآگاهی تازه را انتخاب کرده‌ایم، که از توجه شما دور مانده‌اند، اما روایت، شخصیت‌ها و طرح‌های منحصربه‌فرد آن‌ها بدون‌شک ارزش تماشا دارد.

از کارآگاه بلژیکی نمادین مخلوق آگاتا کریستی یعنی هرکول پوآرو، تا کارآگاه منحصربه‌فرد و باهوش مخلوق سر آرتور کانن دویل یعنی شرلوک هلمز، این ژانر به ما کارآگاه‌هایی داده‌است، که هرگز فراموش نمی‌کنیم.

اکنون بیش از یک قرن است که پرونده‌های حل‌نشده و پیچیده منبع تخیل و الهام فیلمسازان و برنامه‌نویسان شده‌است. تماشاگران عاشق چالش تلاش برای پیشی گرفتن از کارآگاه و کشف رمزوراز قبل از افشای بزرگ نهایی هستند. آن‌ها آنقدر روی شخصیت‌ها و رویدادها سرمایه‌گذاری می‌کنند، که به‌نوعی درگیر ماجرا می‌شوند.

در سال‌های اخیر، سریال‌های کارآگاهی محبوبیت زیادی داشته‌است. طرفداران سریال‌هایی مانند؛ برادچرچ و میر اهل ایست‌تاون با داستان‌های پیچیده و لایه‌ای و با بازی گروهی از بازیگران بااستعداد غرق لذت شده‌اند.

باوجود اینکه بیشتر سریال‌ها موردتوجه جریان اصلی قرار می‌گیرند، اما هر درام پلیسی و کارآگاهی به تیتر اخبار تبدیل نمی‌شود. بسیاری از این مجموعه‌ها، از دید مخاطب پنهان می‌شوند و فقط منتظر انتخاب شدن هستند.

در اینجا ما 10 سریال کارآگاهی تازه را انتخاب کرده‌ایم، که از توجه شما دور مانده‌اند، اما روایت، شخصیت‌ها و طرح‌های منحصربه‌فرد آن‌ها بدون‌شک ارزش تماشا دارد.

10. کاردینال (Cardinal) – 2017 تا 2020

سریال کارآگاهی کاردینال

در جنگل‌های دورافتاده و خیالی کانادایی خلیج آلگونکوین، کارآگاه جان کاردینال به قدری درگیر تحقیق درباره دختری بومی که ناپدید شده‌است می‌شود، که زندگی‌اش تغییر می‌کند و شغلش را دچار تنزل درجه می‌کند. اما پس از وقوع یک تحول جدید در پرونده، او دوباره منصوب می‌شود.

این بار، او قرار است با یک شریک جدید و بی‌پروا، لیزا دلورام کار کرده و پرونده را حل کند. جان به لیزا مشکوک است و فکر می‌کند لیزا به‌طور مخفیانه علیه جان کار می‌کند. درحقیقت کسی که قرار است در این پرونده به حل معمای گم شدن یک دختر کمک کند، سر راه رسیدن به حقیقت سنگ می‌اندازد. در چهار فصل این سریال، این دو نفر درباره گذشته شهر تحقیق کرده و بعضی فرضیه‌ها را بررسی می‌کنند. با وجود موضوع تلخ و لحن سیاه کاردینال، این مجموعه تلوزیونی شما را با تصاویر زنده و داستان شخصیت‌محور خود، متحیر می‌کند.

هر رمز و رازی با سرعت و ریتمی مناسب آشکار می‌شود و در حین روایت، لایه‌های جدیدی را آشکار می‌کند. این سریال براساس رشته‌ای از رمان‌های نوشته‌شده توسط نویسنده جنایی جایلز بلانت ساخته شده‌است. کاردینال سریالی جذاب در ژانر محبوب پلیسی و معمایی و محصول کشور کانادا است، که موفق به نامزدی دریافت 84 جایزه شده‌است. البته این سریال 39 جایزه مانند بهترین بازیگر نقش اصلی و نقش مکمل زن و مرد را از آن خود کرده‌است.

بازیگران این سریال عبارتنداز؛ بیلی کمپل، کارین ونسه، کریستن تامسن، گلن گلد، دبورا های، زچ اسمادو، اریک هایکس، آلانا بیل و کاترین الکساندر. همچنین این سریال توسط دنیل گرو و جف رنفرو کارگردانی شده‌است. بیلی کمپبل و کارین واناس با مهارت، همدلی و جاه‌طلبی، به چشم‌انداز سریال عمق می‌بخشند. به‌طور کلی، فیلمبرداری خیره‌کننده و کارگردانی ماهرانه، این درام پلیسی کانادایی را به یک جواهر پنهان تبدیل کرده‌است.

9. گناهکار (The Sinner) – 2017 تا 2021

گناهکار

گناهکار که درابتدا توسط درک سیموندز به‌عنوان یک سریال کوتاه هشت قسمتی ساخته‌شد، موردتحسین گسترده‌ای قرار گرفت. به همین دلیل شبکه USA تصمیم گرفت آن را به یک سریال طولانی در چهار فصل تبدیل کند. در این سریال بیل پولمن در نقش کارآگاه هری امبروز بازی می‌کند. این کارآگاه وظیفه دارد وحشتناک‌ترین پرونده‌های جنایی را بررسی کند. در فصل اول سریال گناهکار، آقای کارآگاه باید در گذشته کورا تانتی، زنی مشکل‌دار که مردی را با چاقو به قتل رسانده‌است جستجو کند.

هر چه او عمیق‌تر به این راز می‌پردازد، درک اینکه دقیقا چه چیزی این زن را به سمت قتل سوق می‌دهد، سخت‌تر می‌شود. گناهکار در هر فصل با جنایات مرموز مختلفی سروکار دارد و در حالیکه کل بازیگران آن در هر فصل تغییر می‌کنند، پولمن در همه آنها حضور دارد. او کاملا نقش کارآگاه درون‌نگر آمبروز را خوب بازی می‌کند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را بسته به هر موردی که بررسی می‌کند، منعکس می‌کند.

مضمون اصلی سریال گناهکار این است که در هر فصل، تعدادی از مردم عادی را به‌تصویر می‌کشد، که به افراط کشیده می‌شوند، تا خاکستری‌ترین زمینه‌های روان‌شناسی انسان را کشف کند. بنابراین، گناهکار این پتانسیل را دارد، که تماشاگران زیادی را جذب خود کند.

 

8. شوگر (Sugar) – 2024

سریال کارآگاهی شوگر

شوگر یک درام معمایی تازه است که در سرویس پخش اپل تی‌وی پلاس نمایش داده می‌شود. این سریال توسط مارک پروتوسویچ به‌عنوان نویسنده و فرناندو مایرلز و آدام آرکین به‌عنوان کارگردان ساخته شده‌است. داستان سریال کارآگاهی شوگر در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد، جاییکه زندگی و همه‌چیز عالی به‌نظر می‌رسد. تا اینکه کارآگاه خصوصی جان شوگر با بازی کالین فارل مأمور تحقیق درباره ناپدید شدن اولیویا سیگل، نوه محبوب یک تهیه‌کننده ثروتمند هالیوود به نام جاناتان سیگل می‌شود.

جان شوگر به تازگی از پرونده نجات فرزند یکی از اعضای یاکوزای ژاپن خلاص شده‌است و حالا باید خیلی فوری پرونده جدید را حل کند. شوگر آماده است تا پرونده را باز کند، اما چیزی که او برایش آماده نیست این است که، اسرار گذشته خانواده سیگل را آشکار کند. شوگر با محیط خاص و زیبای خود، موفق می‌شود تمام رازها را تا انتها پنهان کند. این سریال جذاب با بازی کالین فارل به‌عنوان کارآگاه، تماشاگران را جذب می‌کند.

او نه‌تنها یک شخصیت غنی و لایه‌لایه است که عاشق فیلم است و می‌تواند به چندین زبان صحبت کند، بلکه شخصیتی با مهارت‌های مشاهده‌گری هوشمندانه و خونسردی در حل جنایات دارد. شوگر که بین تم‌های مدرن و کلاسیک تعادل برقرار می‌کند، در نوع خود بی‌نظیر است. کالین فارل، کربی هوول باپتست، ایمی رایان، دنیس بوتسیکاریس، الکس هرناندز و لیندزی پالسیفر ازجمله بازیگران این سریال تماشایی هستند. این سریال آمریکایی شامل ۸ قسمت است، که تا پایان جذابیت خود را حفظ می‌کند.

7. دالگلیش (Dalgliesh) – 2021 تا کنون

دالگلیش

دالگلیش یک سریال درام جنایی بریتانیایی است، که داستانش در انگلستان دهه 1970 اتفاق می‌افتد. این سریال براساس رمان‌های نوشته‌شده توسط پی دی. جیمز ساخته شده‌است. دالگلیش حول‌محور بازرس ارشد کارآگاه آدام دالگلیش است، که خود را در اسرار پیچیده و جنایات مرموز دهه 1970 غوطه‌ور می‌بیند. در فصل اول، او درباره قتل یک وکیل‌مدافع زن تحقیق می‌کند. دالگلیش با داستان‌پردازی ظریف و پرتعلیق خود، مانند یک اثر سینمایی کامل به‌نظر می‌رسد.

فیلمنامه دقیق، فضای پرتعلیق و موسیقی متن روح‌انگیز این اثر، شما را به دورانی دیگر منتقل می‌کند و با زیبایی‌اش شما را مسحور می‌کند. این مجموعه پرکشش در عین‌حال، با کاوش‌های پیچیده روان‌شناختی جنایات، شما را آزار می‌دهد، البته آزاری که خودتان برای تجربه کردنش داوطلب می‌شوید. برخی از طرفداران دالگلیش بر این باورند که این سریال تاثیر اثر پی دی. جیمز را محدود می‌کند، اما برای طرفداران داستان‌سرایی کلاسیک و روایت‌های غنی، تماشای سریال را لذت‌بخش می‌کند.

6. هرو (Harrow) – 2018 تا 2021

سریال کارآگاهی هرو

دنیل هرو یک آسیب‌شناس پزشکی قانونی ساکن کوئینزلند است، که از روش‌های غیرمتعارف خود استفاده می‌کند، تا به اعماق اسرار شهر محل زندگی‌اش دست یابد. او توسط آسیب‌شناسان همکار گریس مولینوکس و سایمون ون ریک همراهی می‌شود و اغلب از افسر پلیس بریزبن کمک می‌گیرد. اگرچه دنیل هرو یک فرد متفاوت است، اما مهارتش در توجه به جزئیات، ثابت می‌کند که او در تحقیقات قتل بسیار عالی عمل می‌کند.

اما برای جامعه‌ای که مدت‌هاست همدیگر را می‌شناسند، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دشمنان و اسرار گذشته دوباره ظاهر شوند. هرو در کاوش در آنچه واقعا انسان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، عمق می‌یابد. شاید به همین دلیل است که این سریال یک اثر باارزش است که باید تماشایش کنید. هرو به کارگردانی استیون ام. ایروین و لی مک. گراث از سال 2018 تا 2021 پخش شد. در این سریال هنرمندانی مانند؛ یوان گریفید، الا نیوتن، جولین اندرسون، میرا فولکس، دارن گیلشنان، دامین گاروی و آنا لیسا فیلیپس بازی می‌کنند. این سریال محصول کشور استرالیا است.

5. زندگی من قتل است (My Life Is Murder) – 2019 تا کنون

زندگی من قتل است

زندگی من قتل است، ترکیبی از بهترین عناصر رازهای قتل و درام‌های کمدی محسوب می‌شود. این سریال کارآگاهی چهار فصلی، حول‌محور یک افسر پلیس سابق و مشاور حرفه‌ای الکسا کرو است، که خود را درگیر قتل‌های مرموز می‌بیند. او از مجموعه منحصربه‌فرد مهارت‌های فراوان خود استفاده می‌کند و خود را در پیچیده‌ترین تحقیقات پلیس درگیر می‌کند تا به آنها کمک کند تا معماها را حل کنند.

در این میان، او باید با روابط عاشقانه و خانوادگی خود هم دست‌و‌پنجه نرم کند. زندگی من قتل است، جنبه‌ای از ژانر پلیسی را در بر می‌گیرد، که طنز را از روایت‌های لایه‌ای غنی بیرون می‌کشد و یک تجربه تماشای بسیار سرگرم‌کننده را ایجاد می‌کند. قهرمان سریال با بازی لوسی لاولس، دارای نوعی جذابیت مقاومت‌ناپذیر و حس شوخ طبعی است، که سوژه‌های عجیب‌وغریب را جالب نشان می‌دهد. برداشت او از قتل‌ها و قاتلان از عرف خارج است و همین، سریال را گیراتر می‌کند.

4. اسرار خواهر بونیفاسی (Sister Boniface Mysteries) – 2022 تا کنون

سریال کارآگاهی اسرار خواهر بونیفاسی

داستان سریال اسرار خواهر بونیفاسی در اوایل دهه 1960 در انگلستان می‌گذرد. شخصیت اصلی این سریال یک راهبه کاتولیک دارای مدرک دکترای پزشکی قانونی است، که یک حلال مشکلات با استعداد است. میل او به کنجکاوی او را به کمک پلیس در شهر خیالی‌اش گریت اسلتر (که به دلیل تعداد زیاد قتل‌ها نامگذاری شده‌است) در تحقیقات می‌کشاند.

خواهر بونیفاسی، راننده وسپا، شراب‌ساز و یک قهرمان برجسته در این سریال است. این نمایش یک درام کمدی ملایم برای به چالش کشیدن اعصاب طرفداران سریال است. مضمون این سریال یادآوری انسانیت در کنار حل معما است. لورنا واتسون در نقش قهرمانی تیزهوش در این سریال بازی می‌کند، که وظایف مذهبی خود را انجام می‌دهد و در عین‌حال برای کنجکاوی زنانه‌اش وقت صرف می‌کند. محیط زیبا، شخصیت‌های پیچیده و معماهای کنجکاوی‌برانگیز ازجمله ویژگی‌های موردتحسین سریال‌ اسرار خواهر بونیفاسی است که تماشای آن را حیاتی می‌کند.

3. سه درخت کاج (Three Pines) – 2022

سه درخت کاجسه درخت کاج که برگرفته از مجموعه‌ای از رمان‌های لوئیز پنی است، آلفرد مولینا در نقش بازرس ارشد آرماند گاماچه را به بازی می‌گیرد. داستان این سریال در روستای آرام و منحصربه‌فرد سه کاج اتفاق می‌افتد. به‌عنوان جامعه‌ای که بر پایه حمایت از یکدیگر بنا شده است، زمانیکه یکی از افراد این جامعه کشته می‌شود و بازرس گاماچه برای تعقیب شخص قاتل و مسئول به هم زدن آرامش آنها در پناهگاه امن‌شان وارد می‌شود، دهکده در شوک فرو می‌رود.

سه درخت کاج یک اقتباس عجیب‌وغریب از رمان‌های پرفروش است. این سریال که در شهرستان‌های شرقی کبک، با زیبایی‌شناسی روستایی فیلم‌برداری شده‌است، هیچ شباهتی به دیگر معماهای قتل در شهرهای کوچک ندارد. سه درخت کاج سرعتی مست‌کننده دارد، که شما را مجذوب خود می‌کند، و سعی می‌کند با هر امکانی که دارد شما را فریب دهد. مولینا به‌عنوان بازرس گاماچه در این سریال عالی بازی می‌کند.

او متفکر و دلسوز است و بازیگران را با اطمینان و آرامش خاص خود رهبری می‌کند. علیرغم اینکه فصل دوم سریال کمی از منبع اصلی فاصله گرفته‌است، سه درخت کاج همچنان رویکرد واقع‌گرایانه خود را نسبت به داستان‌سرایی حفظ کرده و تماشای آن لذت‌بخش است.

 

2. پروفسور تی (Professor T) – 2021 تا کنون

سریال کارآگاهی پروفسور تیدر پروفسور تی، استاد مشهور دانشگاه کمبریج، جاسپر تمپست، پس از وقوع یک قتل گیج‌کننده در محوطه دانشگاه، با اکراه وارد کسب‌وکار مشاوره می‌شود. جاسپر تمپست که خود جرم‌شناس است، از اختلال او سی دی رنج می‌برد و این مشکل تشخیص واقعی زندگی و حل‌مسئله را برای او عجیب می‌کند.

جاسپر علیرغم خصومت‌های همکارانش، تخصص آکادمیک خود را به‌کار می‌گیرد و به پلیس کمک می‌کند تا انواع جنایات را در شهر کشف کند. پروفسور تی یک بازسازی موفق است. این سریال با کنار هم قرار گرفتن جنایات وحشیانه و دسیسه‌های تودرتو، شما را سرپا نگه می‌دارد.

پروفسور تی یک اقتباس بریتانیایی از سریال تلویزیونی بلژیکی به همین نام است و با وجود اینکه طرفداران، سریال اصلی را دوست داشتند، این سریال به دلیل به تصویر کشیدن اختلال او‌سی‌دی، با جنجال‌هایی روبرو شد. در این سریال بن میلر در نقش قهرمان متناقض هم جذابیت و هم لذت تماشا را به ارمغان می‌آورد و تماشای او در این نقش تجربه جالبی است. این سریال به کارگردانی دریس ووس و محصول سال 2021 کشور انگلیس است.

1. استامپ تاون (Stumptown) – 2019

سریال کارآگاهی استامپ تاون

جریان سریال کارآگاهی استامپ تاون  محصول سال 2019، در پس‌زمینه پورتلند، اورگان می‌گذرد. در این سریال دکس پریوس، زن جوانی است که زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد و از برادر کوچکترش مراقبت می‌کند. او در تقلا برای پرداخت بدهی‌های قمار خود است. این زن همچنین از زمانی که در اطلاعات نظامی کار می‌کرد، دچار اختلال پی‌تی‌اس‌دی یا همان اختلال فشار روانی پس از سانحه یا استرس پس از حادثه شده‌است.

دکس برای تامین مخارج زندگی خود، به‌عنوان یک بازرس خصوصی شروع به کار می‌کند و از روش‌های غیرمتعارف خود، برای ردیابی سرنخ‌ها و پیدا کردن شرورها استفاده می‌کند. دکس از یافتن افراد گمشده گرفته تا رسیدگی به پرونده‌های جنایی بزرگ، خود را به انجام کارهای خیر و عدالت وادار می‌کند. این کارآگاه زن جذاب که نقش آن را بازیگر محبوب سریال کمدی آشنایی با مادر بازی می‌کند، هوشمند، اصیل و کاردان است.

استامپ تاون یکی از معدود سریال‌های اخیری است، که به شکلی خاص و غیرقابل پیش‌بینی فیلم‌برداری شده‌است و بخش‌هایی از آن طنزآمیز است. کوبی اسمالدرز به‌عنوان بازیگر نقش اول این سریال، بازی خوبی ارائه می‌دهد، شخصیتی که به‌اندازه کافی جسور و مصمم است، که همه‌چیز را کنترل کند. این سریال تنها با یک فصل، جایگاه خود را پیدا کرد و طرفداران زیادی به‌دست آورد. همچنین این سریال برای یک فصل دیگر تمدید شد. اما پس از چندین بار تاخیر در تولید ناشی از شیوع کووید 19، لغو شد.

منبع: مایکت

منبع: faradeed-208562

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد