hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) میتسوبیشی پاجرو اِوولوشن: فلفل آتشین ژاپنی!

(تصاویر) میتسوبیشی پاجرو اِوولوشن: فلفل آتشین ژاپنی!

میتسوبیشی پاجرو اِوولوشن، خودرویی که با طراحی خشن و موتور قدرتمند خود، استاندارد‌های جدیدی را در دنیای آفرود تعریف کرد. این شاسی‌بلند افسانه‌ای که به طور ویژه برای رقابت در رالی داکار طراحی شده بود، با پیروزی‌های متعدد خود در این رقابت سخت، نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت. قلب تپنده آن یک موتور V۶، ۳.۵ لیتری با فناوری MIVEC (کنترل الکترونیکی زمان‌بندی متغیر سوپاپ) بود که قدرتی حدود ۲۸۰ اسب بخار تولید می‌کرد و برای یک خودروی آفرود در آن زمان بسیار چشمگیر بود.


 میتسوبیشی پاجرو اِوولوشن نسخه‌ای بسیار خاص و قدرتمند از شاسی‌بلند محبوب پاجرو است که به طور ویژه برای رقابت در رالی داکار طراحی شده است. این خودرو که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، حدود ۲۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد.

به گزارش عصر ایران، از نظر فنی، پاجرو اِوولوشن به سیستم تعلیق پیشرفته مستقل دو جناقی مجهز بود که برای مقابله با سخت‌ترین شرایط آفرود طراحی شده بود. این خودرو به همراه سیستم چهارچرخ محرک دائمی و دیفرانسیل عقب خود قفل شونده، به یک ماشین مسابقه‌ای واقعی تبدیل شده بود که توانست در رالی داکار به پیروزی‌های متعددی دست یابد.

امروزه میتسوبیشی پاجرو اِوولوشن یک خودروی کلکسیونی بسیار ارزشمند است که هم به دلیل سابقه ورزشی و هم به دلیل طراحی منحصربه‌فرد خود مورد توجه کلکسیونر‌ها قرار دارد. این خودرو نمادی از دوران طلایی میتسوبیشی در مسابقات آفرود است.

منبع: fararu-780573

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد