hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > چرا بمب‌های سنگرشکن خاص هستند؟

چرا بمب‌های سنگرشکن خاص هستند؟

طبق گزارش‌های متعدد، اسرائیل در حمله به ضاحیه و مناطق دیگر بیروت، از بمب‌های سنگرشکن یک تنی از نوع جی بی یو ۲۸ استفاده کرده است. اما این بمب سنگرشکن چه ویژگی‌هایی دارد و از چه زمانی به کار گرفته شده است؟

اسرائیل تا چند وقت پیش این بمب‌ها را نداشت و حتی زمانی که بحث بر سر امکان حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌شد، تحلیلگران تاکید می‌کردند که اسرائیل بدون حمایت آمریکا قدرت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد، چون برای آسیب زدن به تاسیسات هسته‌ای ایران به بمب‌های سنگرشکن احتیاج است و اسرائیل از این بمب‌ها برخوردار نیست.

به گزارش روزیاتو، با این حال، در حمله اخیر به بیروت، اسرائیل از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرد. این نشان می‌دهد که اسرائیل توانسته این بمب‌ها را از ایالات متحده بخرد یا به نحوی به آنها دست یابد.

فارغ از چگونگی تهیه این بمب ها، پرسش این است که بمب‌های به کار گرفته شده توسط اسرائیل از چه نوعی بوده اند؟ برخی پایگاه‌های خبری مدعی شده اند که بمب‌های به کار گرفته شده در حمله به ضاحیه و مناطق دیگر بیروت از نوع بمب سنگرشکن جی بی یو ۲۸ بوده اند. اما این بمب سنگرشکن چه ویژگی‌هایی دارد و از چه زمانی به کار گرفته شد؟

ماجرای خرید بمب‌های سنگرشکن آمریکایی توسط اسرائیل

مشخصات بمبی که اسرائیل با آن سید حسن نصرالله را ترور کرد

منبع: fararu-780514

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد