hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بدون مربی تمرین می‌کنم/ فعلا قرار است سرمربی تیم ملی داخلی باشد

بدون مربی تمرین می‌کنم/ فعلا قرار است سرمربی تیم ملی داخلی باشد

تیرانداز المپیکی ایران گفت: فعلا قرار است سرمربی تیم ملی داخلی باشد ولی فدراسیون در نظر دارد برای مسابقات سال آینده از حضور مربیان خوب خارجی بهره ببرد.
بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تیراندازی فینال فینالیست‌ها از ۲۳ مهر به میزبانی هند در حالی برگزار خواهد شد که هانیه رستمیان به عنوان تنها نماینده تیرانداز ایران راهی این رقابت‌ها خواهد شد. فینال فینالیست‌های رقابت‌هایی است که در آن ۱۲ تیرانداز برتر جهان «سه‌نفر اول المپیک و ۹ نفر برتر جهان» برای رقابت با یک دیگر در خط آتش قرار می‌گیرند.

هانیه رستمیان هم به عنوان نماینده ایران قرار است برای سومین بار پیاپی در این مسابقه حاضر شود. رستمیان که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور در فینال این بازی‌ها و کسب عنوان ششمی به کار خود پایان داد این روزها بدون مربی تمرینات خود را دنبال می‌کند و باید دید او در نهایت چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد.

هانیه رستمیان، عضو تیم ملی تپانچه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص میزان آمادگی خود برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: تقریباً بعد از پایان بازی‌های المپیک یک ماه استراحت کردم تا ریکاوری لازم را انجام داده باشم. در حال حاضر هم حدود ۲ هفته‌ای است که تمریناتم را شروع کردم.

وی افزود: بعد از پایان بازی‌های المپیک قرارداد نصراصفهانی مربی تیم ملی هم با فدراسیون به پایان رسیده بود به همین دلیل فعلاً بدون مربی و به صورت انفرادی تمریناتم را پیگیری می‌کنم. در حال حاضر شرایط خوبی دارم و تلاش می‌کنم تیرهای خوبی را در جریان مسابقات بزنم و نتیجه مناسبی را کسب کنم.

تیرانداز المپیکی ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید برنامه فدراسیون برای جذب مربی خارجی جدی باشد؟ گفت: نظر فدراسیون ابتدا این بود که همچنان با مربی ایرانی همکاری کند. البته این مربی نصر اصفهانی نبود ولی در صحبت هایی که با رئیس فدراسیون داشتیم من پیشنهاد کردم که از مربیان خوب خارجی برای پیشرفت و نتیجه گیری ورزشکاران استفاده شود.

بدون مربی تمرین می‌کنم/ فعلا قرار است سرمربی تیم ملی داخلی باشد

دارنده مدال نقره آسیا در ماده تپانچه ۲۵ متر ادامه داد: تیراندازی ایران پتانسیل های خوبی دارد که در صورت داشتن مربی با دانش به روز و امکانات خوب قطعاً می توانند در میادین بزرگ برای کشورمان افتخارات زیادی را کسب کنند.

او درباره برنامه‌ها و مسابقات تیم ملی در نیمه دوم سال و لزوم جذب مربی با دانش برای ملی پوشان گفت: فارغ از مسابقات هند که به زودی اعزام خواهم شد تیم ملی تا فروردین سال ۱۴۰۴ هیچ رویداد رسمی و بین المللی در پیش ندارد. نخستین مسابقات ما فروردین برگزار خواهد شد که رقابت‌های جهانی است و میزبان آنهم کشور آرژانتین خواهد بود.

رستمیان اضافه کرد: حدود ۶ ماه فرصت برای انتخاب سرمربی وجود دارد که به نظرم زمان خوبی است. البته آنطور که من شنیدم قرار است به صورت موقت و برای دو الی سه ماه یک مربی داخلی کنار تیم باشد و سپس شاهد حضور مربی خارجی باشیم.

وی در واکنش به این پرسش که با این شرایط آیا ملی پوشان می‌توانند به هماهنگی لازم قبل از اعزام به مسابقات دست پیدا کنند؟ عنوان کرد: از آنجایی که اکثر ورزشکاران تمرینات انفرادی خود را دارند به نظرم رسیدن به هماهنگی کار زیاد سختی نباشد. درست است که مسابقات جهانی هم اهمیت بالایی دارد ولی چون قابل مقایسه با بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک نیست، یک مربی اگر یک ماه قبل از مسابقات هم به تیم اضافه شود می‌توانیم خودمان را به آن هماهنگی و آمادگی مطلوب برسانیم.

تیرانداز المپیکی ایران در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات هند ۲۳ مهر آغاز خواهد شد و فرصت تمرین دارم. این روزها به تنهایی تمرین می‌کنم و به نظرم برای مسابقات هم مربی کنارم نباشد که البته با این موضوع مشکلی ندارم. بعید می‌دانم در این زمان کوتاه هم فدراسیون بتواند تکلیف کادر فنی را روشن کند که هر چند در صورت مشخص شدن سرمربی نیز ممکن است برای گرفتن ویزا زمان مناسب از دست رفته باشد از همین رو احتمال دارد در مسابقات پیش رو بدون مربی باشم.

منبع: mehrnews-6238982

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد