hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > ارتش آمریکا چگونه برد جنگنده‌های خود را افزایش می‌دهد؟

ارتش آمریکا چگونه برد جنگنده‌های خود را افزایش می‌دهد؟

سوخت‌گیری هوایی یکی از جنبه‌های حیاتی عملیات نظامی در سراسر جهان بوده و یک تقویت کننده و پشتیبان حیاتی رزمی است. ارتش ایالات متحده آزمایش سوخت گیری هوایی را در اوایل قرن بیستم آغاز کرد، زمانی که بسیاری از اجزای دیگر جنگ مدرن در مراحل اولیه خود بودند.

سوخت‌گیری هوایی که اولین بار توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده در اوایل دهه ۱۹۲۰ انجام شد، از زمان جنگ ویتنام جزء اصلی عملیات نظامی ایالات متحده بوده است. این قابلیت به قدری مهم است که عملیات رزمی و ارتش ایالات متحده و شبکه لجستیک جهانی آن بدون آن قادر به فعالیت نیستند. با این حال، این توانایی حیاتی در جنگ احتمالی ایالات متحده – چین در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

سوخت‌گیری هوایی، یک ضرورت برای مأموریت جهانی

به گزارش روزیاتو، سوخت‌گیری هوایی یکی از جنبه‌های حیاتی عملیات نظامی در سراسر جهان بوده و یک تقویت کننده و پشتیبان حیاتی رزمی است. ارتش ایالات متحده آزمایش سوخت گیری هوایی را در اوایل قرن بیستم آغاز کرد، زمانی که بسیاری از اجزای دیگر جنگ مدرن در مراحل اولیه خود بودند.

سوخت‌گیری هوایی عملیاتی از بمب‌افکن‌های B-۲۹ مجهز شده به حامل سوخت، به هواپیما‌های بسیار پیچیده و هدفمند که قادر به حمل بیش از ۹۰،۰۰۰ لیتر سوخت هستند، تکامل یافته است. این هواپیما‌ها برد، سرعت، کشندگی، تطبیق پذیری و سرعت عملیاتی هواپیما‌های جنگی ارتش ایالات متحده را افزایش می‌دهند.

نگاهی کوتاه به اولین روز‌های سوخت‌گیری هوایی

ارتش آمریکا چگونه برد جنگنده‌های خود را افزایش می‌دهد؟ در حال تکمیل

با این حال، با ماهیت توزیع شده یک جنگ بالقوه با چین، تعداد بیشتری از این پهپاد‌های سوخت رسان مورد نیاز است، علاوه بر این، نیروی هوایی ایالات متحده باید در این پلتفرم یا چیزی مشابه سرمایه گذاری کند.

سوخت گیری هوایی و آینده

تا زمانی که نیروی هوایی به تمامی به سوخت سبز روی آورده و نیروی محرکه کل ناوگان خود را با باتری تامین کرده و آن‌ها را مجهز به پنل‌های خورشیدی پنهانکار برای شارژ در حین پرواز کند، سوخت رسان‌ها تاج خود را حفظ خواهند کرد و استاندارد طلایی برای تامین سوخت در حین پرواز باقی خواهند ماند.

با این وجود، در یک درگیری احتمالی با چین، توانایی انجام سوخت‌گیری هوایی در آسمان دریای چین جنوبی و اطراف آن به شدت پرتنش و مملو از خطر خواهد بود. چین یک شبکه دفاع موشکی و سنسوری قوی دارد که برای ردیابی و درگیر شدن با ارتش ایالات متحده در حوزه نفوذ خود شخصی سازی شده است.

بنابراین، سرمایه‌گذاری در سیستم‌هایی مانند MQ-۲۵ Stingray برای نیروی هوایی و دریایی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. این پهپاد به این دو نیرو این امکان را می‌دهد که راحت‌تر در داخل چتر موشکی چین سوخت‌گیری کنند و عملیات علیه ارتش چین را بدون به خطر انداختن سوخت رسان‌های بزرگتر یا خدمه آنها گسترش داده و حفظ کنند.

منبع: fararu-779171

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد